Mercedes CLA Coupé, CLA Shooting Brake oraz GLA dołączają do gamy modeli EQ Power
Mercedes-Benz konsekwentnie poszerza swoją ofertę hybryd plug-in pod szyldem EQ Power. Teraz gamę kompaktowych modeli EQ Power kompletują: CLA 250e Coupé, CLA 250e Shooting Brake oraz GLA 250e.
Nowe warianty można zamawiać od wiosny 2020 roku, a ich pierwsze egzemplarze dotrą do salonów zaledwie kilka tygodni później. Samochody z rodziny kompaktowych Mercedesów mają silniki zamontowane poprzecznie. Dla przekładni dwusprzęgłowej 8G-DCT, która technicznie bazuje na skrzyni stosowanej w pojazdach z jednostką montowaną wzdłużnie, opracowano niewielki, hybrydowy moduł trakcyjny z maszyną synchroniczną z magnesami trwałymi. Stojan jest zintegrowany z obudową modułu, a mokre sprzęgło o niskiej stratności zostało wbudowane w wirnik. Chłodzenie stojana i wirnika „na żądanie” pozwala na bezproblemowe wykorzystanie szczytowej i ciągłej mocy silnika elektrycznego. Po raz pierwszy w samochodzie Mercedes-Benz jednostka spalinowa jest uruchamiana przez motor elektryczny – kompaktowe hybrydy nie mają osobnego rozrusznika 12 V.
Silnik elektryczny osiąga 75 kW (102 KM). W połączeniu z 4-cylindrową jednostką o pojemności 1,33 litra daje to moc systemową 160 kW (218 KM) i systemowy moment obrotowy 450 Nm. Dzięki zastosowaniu motoru elektrycznego kompaktowe hybrydy plug-in odznaczają się natychmiastową reakcją na wciśnięcie pedału gazu i zapewniają imponujące osiągi: na przykład wariant A 250e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 s, a jego maksymalna prędkość wynosi 235 km/h (dodatkowe dane znajdują się w dalszej części dokumentu).
Ponieważ kompaktowe modele korzystają z hybrydowego napędu plug-in trzeciej generacji, dysponują wszystkimi jego funkcjami, w tym inteligentną strategią działania na bazie trasy przejazdu. Uwzględnia ona czynniki takie jak dane nawigacyjne, ograniczenia prędkości oraz przebieg drogi. Strategia bierze pod uwagę całą zaplanowaną trasę i dla najbardziej odpowiednich odcinków trasy za każdym razem priorytetowo traktuje elektryczny tryb jazdy.
Silnik spalinowy włącza się wówczas tylko wtedy, gdy kierowca głęboko wciśnie pedał gazu (tzw. kickdown), a za pomocą łopatek przy kierownicy można regulować siłę rekuperacji (pięć poziomów do wyboru: D AUTO, D+, D, D- i D–). Dostępne są również tryby Comfort, ECO i Sport. Zależnie od wymogów kierowca może więc priorytetowo traktować jazdę elektryczną, koncentrować się na dynamice jazdy w trybie mieszanym lub dawać pierwszeństwo jednostce spalinowej, na przykład w celu zaoszczędzenia prądu w akumulatorze na później.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: