
Premiera nowego McLarena 765LT – twardy zawodnik wchodzi do gry!
Dziś McLaren Automotive pokazał najnowszy model - McLarena 765LT. Podczas streamingowanej konferencji prasowej z Woking został zaprezentowany także Verdant Theme GT.
McLaren w tym roku przygotował bardzo ciekawą premierę – model 765LT od razu przykuwa wzrok, a jego osiągi są jeszcze lepsze – pod maską mamy 765KM oraz 800Nm z doładowanego podwójną turbiną silnika V8 McLarena, który pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km w 2.8 sek., a od 0 do 200 km w 7.2 sek.
Zastosowano tu specjalne rozwiązania na rzecz mniejszej wagi samochodu, w tym tytanowym układ wydechowy, skrzynia biegów z materiałów rodem z F1, cieńsze szkło oraz oszklenie z poliwęglanu na wzór motorsportu. Wszystkie elementy są wykonane z włókna węglowego: przedni splitter, przedni zderzak, przednia podłoga, boczne spojlery progowe, tylny zderzak, tylny dyfuzor i większy aktywny spoiler ‘Longtail’. Inżynierom Mclarena udało się uzyskać wynik 80 kg mniej niż w 720S Coupe – najnowszy model ma w sumie 1339 kg i zaledwie 1229 kg suchej wagi – ponad 50 kg mniej niż jego najbliższy konkurent w porównywalnym wyposażeniu.
Aktywny tylny spojler 765LT, tylny zderzak oraz przednia podłoga zostały zaprojektowane i stworzone w McLaren Composites Technology Centre (MCTC) w Yorkshire w Wielkiej Brytanii – pierwszy przypadek wykorzystania wyprodukowanego przez MCTC włókna węglowego w nadwoziu samochodu drogowego McLarena. Na rzecz redukcji wagi w standardzie usunięta klimatyzacja i system audio z możliwością przywrócenia na życzenie i bez dodatkowych kosztów
W inspirowanym motorsportem wnętrzu znajdują się wyścigowe karbonowe fotele, karbonowy tunel centralny, wyeksponowana karbonowa podłoga oraz wyściełanie ultralekką Alcantarą.
Podczas streamingowanej konferencji prasowej z Woking został zaprezentowany także Verdant Theme GT by MSO jako pokaz niezwykłych umiejętności personalizacji samochodów przez McLaren Special Operations. Rzucającą się od razu w oczy cechą charakterystyczną samochodu jest sposób lakierowania w trzech odcieniach zieleni. Satynowy lakier gładko przechodzi po karoserii samochodu, poczynając od najjaśniejszego Horsell Green z przodu, poprzez Arbor, aż do Steppe Green z tyłu. Wszystkie odcienie zostały stworzone specjalnie z myślą o tym samochodzie. Osiągnięcie takich przejść pomiędzy nimi wymagało 430 godzin ciężkiej pracy.
Kabina Verdant Theme GT by MSO została wyposażona w detale McLaren Special Operations, m.in. tradycyjną tabliczkę z informacją o danym modelu, wyhaftowane logotypy oraz pedał gazu z wygrawerowany laserem logiem MSO.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: