
Cupra Leon oficjalnie. 310 KM pod maską i hybryda plug-in
Podczas otwarcia nowej siedziby Cupra w Martorell pod Barceloną zaprezentowano nowego Leona. Zapowiada się sporo nowości takich jak napęd hybrydowy typu Plug-in czy asystent bezpieczeństwa Emergency Assist 3.0.
Na rynku w tym samym czasie pojawią się dwa warianty modelu – hatchback oraz Sportstourer. W wyposażeniu samochodu znajdziemy m.in. pełne oświetlenie LED, sportowe zawieszenie, fotele kubełkowe, system bezkluczykowego dostępu czy oświetlenie ambientowe.
Pod maską Cupra Leona znajdzie się 2-litrowy silnik TSI o mocy 245 KM, 300 KM albo 310 KM (wyłącznie w wersji Sportstourer z napędem 4Drive), Cupra została także wyposażona w dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG.
W pojeździe zamontowano szersze wloty powietrza, 19-calowe koła w kolorze miedzi lub srebrnym (poza 245-konnym wariantem, wyposażonym standardowo w 18-calowe koła) oraz hamulce Brembo 370 mm o barwie miedzi. Akcenty kolorystyczne pojawiają się również na lusterkach bocznych kontrastującymi z barwą nadwozia.
Nowy Leon będzie dostępny w ośmiu kolorach lakierów: podstawowym białym (Candy White), trzech lakierach metalizowanych (Magnetic Tech, Midnight Black i Urban Silver), dwóch lakierach specjalnych (Desire Red i Graphene Grey) oraz dwóch matowych opcjach (Magnetic Tech Matt i Petrol Blue Matt).
W modelu Cupra Leon zamontowano szereg systemów bezpieczeństwa i wirtualnych asystentów, m.in. Proaktywny tempomat z funkcją dostosowania prędkości jazdy do znaków drogowych i danych nawigacji, asystent aktywnego utrzymania pasa ruchu Lane Assist Plus czy asystent jazdy w korku.
Obecny w Leonie inteligentny asystent bezpieczeństwa Emergency Assist 3.0 będzie dbał o koncentrację kierowcy oraz ograniczenie bodźców dźwiękowych i wizualnych, które mogłyby go rozproszyć.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: