Cupra Leon oficjalnie. 310 KM pod maską i hybryda plug-in
Podczas otwarcia nowej siedziby Cupra w Martorell pod Barceloną zaprezentowano nowego Leona. Zapowiada się sporo nowości takich jak napęd hybrydowy typu Plug-in czy asystent bezpieczeństwa Emergency Assist 3.0.
Na rynku w tym samym czasie pojawią się dwa warianty modelu – hatchback oraz Sportstourer. W wyposażeniu samochodu znajdziemy m.in. pełne oświetlenie LED, sportowe zawieszenie, fotele kubełkowe, system bezkluczykowego dostępu czy oświetlenie ambientowe.
Pod maską Cupra Leona znajdzie się 2-litrowy silnik TSI o mocy 245 KM, 300 KM albo 310 KM (wyłącznie w wersji Sportstourer z napędem 4Drive), Cupra została także wyposażona w dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG.
W pojeździe zamontowano szersze wloty powietrza, 19-calowe koła w kolorze miedzi lub srebrnym (poza 245-konnym wariantem, wyposażonym standardowo w 18-calowe koła) oraz hamulce Brembo 370 mm o barwie miedzi. Akcenty kolorystyczne pojawiają się również na lusterkach bocznych kontrastującymi z barwą nadwozia.
Nowy Leon będzie dostępny w ośmiu kolorach lakierów: podstawowym białym (Candy White), trzech lakierach metalizowanych (Magnetic Tech, Midnight Black i Urban Silver), dwóch lakierach specjalnych (Desire Red i Graphene Grey) oraz dwóch matowych opcjach (Magnetic Tech Matt i Petrol Blue Matt).
W modelu Cupra Leon zamontowano szereg systemów bezpieczeństwa i wirtualnych asystentów, m.in. Proaktywny tempomat z funkcją dostosowania prędkości jazdy do znaków drogowych i danych nawigacji, asystent aktywnego utrzymania pasa ruchu Lane Assist Plus czy asystent jazdy w korku.
Obecny w Leonie inteligentny asystent bezpieczeństwa Emergency Assist 3.0 będzie dbał o koncentrację kierowcy oraz ograniczenie bodźców dźwiękowych i wizualnych, które mogłyby go rozproszyć.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: