Pierwszy wyścig w Europie
Czy to będzie przełomowy moment sezonu 2009? Większość zespołów Formuły 1 już w ten weekend pokaże nowe pakiety aerodynamiczne w swoich bolidach. Przy całkowitym zakazie testów w trakcie sezonu wyścig w Hiszpanii może okazać się loterią.
| Rubens Barrichello i Jenson Button, Brawn GP |
![]() |
|
fot. BrawnGP
|
Przed pierwszym wyścigiem w Europie w umysłach fanów F1 pojawia się z pewnością wiele pytań. Pierwszym z nich jest: czy Brawn GP, najmłodszy team w stawce będzie w stanie utrzymać tak zdecydowane prowadzenie zarówno w klasyfikacji kierowców jak i konstruktorów. Zdawać by się mogło, że mając za sobą tylko 7 dni testów przedsezonowych, odbytych zresztą na Circuit de Catalunya (4 dni) i wcześniej w Jerez (3 dni), zespół Rossa Brawna ma najmniejsze szanse na to, aby nadal powiększać przewagę nad rywalami. Inne zespoły wcześniej już zbierały dane
i przetwarzały je w użyteczne informacje, podczas gdy Brawn GP nadal konstruował zimą swój samochód. Faktem jest, że po czterech pierwszych wyścigach sezonu zespół zgromadził prawie dwa razy więcej punktów niż następne w klasyfikacji Red Bull i Toyota. Czy mieli jednak wystarczająco dużo czasu na przygotowanie równie niezawodnych rozwiązań na następne Grand Prix – okaże się już w najbliższych trzech dniach. Różnice punktowe pomiędzy zespołami Red Bulla i Toyoty są naprawdę minimalne.
Obydwa teamy zapowiadały duże zmiany w pakietach aerodynamicznych na GP Hiszpanii, jednak są problemy z ich wprowadzeniem, ze względu na przykład na konstrukcję tylnego zawieszenia bolidu RB 5. Zapowiada się zatem fascynująca walka na torze pod Barceloną.
Chciałoby się również zapytać jak bardzo sfrustrowana jest załoga Ferrari doświadczająca najgorszych od wielu sezonów chwil. Włoski zespół ma na swoim koncie trzy punkty i wyprzedza obecnie tylko najsłabszy w stawce Force India. Czy nowe rozwiązanie dyfuzorów w odchudzonym F60 pozwoli Kimiemu Raikkonenowi zdobyć punkty? To właśnie rok temu w GP Hiszpanii Fin po raz ostatni zwyciężył w sezonie 2008.
McLaren nie zapowiada żadnych poważnych zmian w swoim samochodzie. Martin Whitmarsh stwierdził ironicznie, że w przeciwieństwie do innych zespołów koncentrujących się na wprowadzaniu znaczących ulepszeń w swoich maszynach, McLaren Mercedes chce się skupić na zdobywaniu punktów. Cóż za pewność siebie!
| Takiego uśmiechnętego Roberta chcielibyśmy widzieć |
![]() |
|
fot. BMW Motorsport
|
BMW Sauber nie zdecydowało się na zastosowanie podwójnego dyfuzora, ale za to zmieniają się: tylne
i przednie skrzydło, kształt boków, pokrywa silnika, podwozie i nos F1.09. Nowy bolid? Zespół nie zastosuje także podobno KERS w wyścigu na torze pod Barceloną. Miejmy nadzieję, że po tych zmianach na twarzy Roberta Kubicy będzie mógł zagościć
w końcu uśmiech.
Warto zauważyć, że zajmujący piąte miejsce w klasyfiikacji konstruktorów Renault zdobył w czterech wyścigach obecnego sezonu tylko 5 punktów. Nadrobienie tak niewielkiej straty przez którykolwiek
z zajmujących dalsze pozycje zespołów może być nawet dziełem przypadku a przetasowania w stawce mogą nastąpić po każdym wyścigu.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?


Zostaw komentarz: