
Pierwszy japoński producent samochodów dołącza do kampanii Race To Zero!
Producent poinformował o dołączeniu do kampanii Race to Zero (Wyścig do neutralności), która jest wspierana przez Organizację Narodów Zjednoczonych.
Nissan podpisał zobowiązanie Business Ambition for 1.5°C. W ten sposób przyczynia się do realizacji celu ograniczenia globalnego ocieplenia do maksymalnie 1,5 stopnia Celsjusza powyżej poziomu sprzed epoki przemysłowej. W ramach uczestnictwa w kampanii, Nissan przyłączył się także do inicjatywy Science Based Targets (SBTi). Cele Nissana w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla, mające na celu utrzymanie wzrostu temperatury poniżej 2°C, zostały zatwierdzone przez SBTi, a zatem są zgodne z aktualnymi ustaleniami nauki o klimacie.
W 2010 roku Nissan wprowadził na rynek model Leaf – pierwszy elektryczny samochód produkowany masowo. Dzięki nowym, w 100% elektrycznym pojazdom i zelektryfikowanym technologiom, które wprowadza na całym świecie, Nissan nieprzerwanie wdraża innowacje w dziedzinie napędów zeroemisyjnych, jak i samej jazdy, sprawiającej wiele radości kierowcom.
Na początku tego roku Nissan zadeklarował osiągnięcie neutralności węglowej w całej działalności i cyklu życia produktów spółki do 2050 roku. Firma pragnie przyspieszyć realizację tych wysiłków poprzez takie inicjatywy, jak Nissan EV36Zero – ogłoszony niedawno projekt przyszłości przemysłu motoryzacyjnego. Wart 1 mld funtów flagowy hub samochodów elektrycznych (Electric Vehicle Hub) w Wielkiej Brytanii jest dowodem na kompleksowe podejście Nissana do kwestii zeroemisyjności. Hub jest odpowiedzialny za produkcję samochodów elektrycznych, akumulatorów oraz wytwarzanie energii ze źródeł odnawialnych.
Głównym elementem planu Nissana na drodze do neutralności węglowej jest rozwój pojazdów i technologii zelektryfikowanych. Proces ten rozpoczął się w 2010 roku i jest kontynuowany między innymi dzięki opracowaniu unikatowej technologii e-POWER oraz nowym, w pełni elektrycznym modelom, takim jak crossover Nissan Ariya. Nissan dąży do tego, aby do początku lat 2030 na kluczowych rynkach, czyli w Japonii, Chinach, Stanach Zjednoczonych i Europie 100% wszystkich oferowanych przez niego nowych pojazdów było zelektryfikowanych.
W tym roku Nissan zapowiedział swoje długoterminowe zaangażowanie w mistrzostwa świata Formuły E ABB FIA aż do końca sezonu dwunastego w latach 2025-2026. Poprzez udział w tych rozgrywkach Nissan dostarcza kibicom na całym świecie ogromnych emocji i pokazuje im przyjemność płynącą z prowadzenia zeroemisyjnych samochodów elektrycznych.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych