Mazda 2 po liftingu – producent zapowiada wiele zmian we wnętrzu jak i pod maską
Popularny hatchback Mazdy udoskonalony silnik benzynowy Skyactiv-G o pojemności 1,5 litra. Wiemy, co jeszcze się zmieni po liftingu!
Mazda 2 w roku modelowym 2022 będzie dostępna w nowy, dwuwarstwowym lakierze nadwozia Platinum Quartz, ponownie zostanie wprowadzony kolor Deep Crimson. Koła będą ozdabiać 15-calowe felgi z lekkich stopów w kolorze srebrnym. Wzór felg o średnicy 16 cali, odlewanych z lekkich stopów i lakierowanych na wysoki połysk wzmacnia poczucie jakości.
We wnętrzu system Mazda Connect zyskał kompatybilność z aplikacją Android Auto™ i bezprzewodową łączność z aplikacją Apple CarPlay®. Poprzez badania nad dziedziną NVH (redukcji hałasu, wibracji i dyskomfortu) Mazda opracowała unikalne metody wytłumiania dźwięków przenikających do kabiny. Ich efektem jest wyższa jakość wyciszenia wnętrza, odczuwalna przez wszystkie osoby w samochodzie. Dostępne będzie także ogrzewanie kierownicy i automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne.
Mazda2 na rok modelowy 2022 korzysta z najnowszego rozwinięcia stosowanej przez Mazdę Architektury Skyactiv-Vehicle, mającej na celu wzmocnienie doznań Jinba-Ittai podczas prowadzenia samochodu. System GVC Plus (G-Vectoring Control Plus) podnosi stabilność pojazdu podczas jazdy z wysokimi prędkościami.
Silnik benzynowy Skyactiv-G o pojemności skokowej 1,5 litra wykorzystuje unikalną, opracowaną przez Mazdę i użytą po raz pierwszy na świecie technologię Diagonal Vortex Combustion (spalania z ukośnym zawirowaniem mieszanki) i cechuje się stopniem sprężania podwyższonym aż do 15:1, czego efektem jest obniżenie zużycia paliwa o 6,8% i obniżenie emisji CO2 o 9-12% w cyklu WLTC. Silniki o mocach 75 i 90 KM współpracują z 6-biegową ręczną skrzynią biegów; wersja o mocy 90 KM dostępna jest także z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Systemy dostępne w ramach wyposażenia opcjonalnego: asystent wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu (LDWS + LKA), rozpoznawania ograniczeń prędkości (TSR) oraz układ monitorowania martwego pola i ruchu poprzecznego przy cofaniu (BSM, RCTA).
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta