
Porsche 99X Electric oraz Taycan 4S na ulicach Nowego Jorku. Robią wrażenie!
Dwa w pełni elektryczne samochody Porsche – bolid 99X Electric oraz Taycan 4S – przyciągnęły spojrzenia podczas spektakularnej sesji zdjęciowej na słynnym placu Times Square.
Jako pierwsza na świecie seria zmagań elektrycznych bolidów, Formuła E wprowadziła emocjonujące wyścigi samochodowe na ulice fascynujących metropolii – takich jak Nowy Jork. Z perspektywy Porsche to najbardziej konkurencyjna arena, na której można przyspieszać rozwój pojazdów o wysokich osiągach z naciskiem na przyjazność środowisku, efektywność energetyczną oraz zrównoważony rozwój.
W rezultacie Porsche 99X Electric, startujące w wyścigach Formuły E od 2019 r., służy inżynierom Porsche również jako platforma rozwojowa dla seryjnych aut na prąd producenta ze Stuttgartu-Zuffenhausen. Zastosowaną w nim technikę 800 V można znaleźć także w modelu Taycan, pierwszym w pełni elektrycznym seryjnym samochodzie sportowym Porsche, którego prototyp zadebiutował na oczach światowej publiczności właśnie w Nowym Jorku, w 2019 r.
Elektromobilność i zrównoważony rozwój nie są w Nowym Jorku wiodącymi czynnikami wyłącznie podczas weekendu Formuły E. Dysponując 1750 samochodami na prąd, miasto może poszczycić się największą w kraju własną flotą pojazdów elektrycznych. Do końca 2025 r. ich liczba ma wzrosnąć do 2 tysięcy. Metropolia jest na dobrej drodze, by z końcem 2021 r. oferować 10 tys. ogólnodostępnych stacji ładowania. Plany zakładają również, że flota miejskich autobusów szkolnych będzie w pełni elektryczna do 2035 r. Nowojorczycy są zresztą bardzo przekonani do tych inicjatyw: już teraz zużywają mniej energii w przeliczeniu na jednego mieszkańca niż mieszkańcy jakiegokolwiek innego stanu z wyjątkiem Rhode Island.
Wyścigi Formuły E odbędą się w sobotę i niedzielę, 10 i 11 lipca, na torze Red Hook wokół Brooklyn Cruise Terminal, z Dolnym Manhattanem oraz Statuą Wolności w tle. Każdy z nich potrwa 45 minut plus jedno okrążenie – to mniej więcej tyle samo, ile potrzeba na dwukrotne naładowanie Porsche Taycan z poziomu 5 do 80% za pomocą ładowarki prądu stałego o mocy 350 kW.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?