Ford Puma Rally1 WRC – hybrydowy prototyp zaprezentuje się na słynnym torze Goodwood
M-Sport Ford World Rally Team prezentuje nową, hybrydową Pumę Rally1, która od 2022 roku będzie rywalizowała w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA.
Zespół M-Sport Ford World Rally Team (WRT) zaprezentował prototyp nowego samochodu rajdowego Puma Rally1, który od 2022 roku przyczyni się do wejścia Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) w nową erę elektrycznych napędów.
Ford Puma Rally1 M-Sport, której światowy debiut przypada w trakcie Goodwood Festival of Speed w West Sussex w Wielkiej Brytanii, jest wyposażona w hybrydowy układ napędowy nowej generacji, który łączy zalety wielokrotnie nagradzanego, turbodoładowanego silnika benzynowego EcoBoost o pojemności 1,6-litra i zaawansowanego silnika elektrycznego o mocy 100 kW, zasilanego energią z akumulatora o pojemności 3,9 kWh.
Nowy samochód rajdowy jest nie tylko rozwinięciem frajdy z jazdy, jaką cieszą się właściciele kompaktowego SUV-a Ford Puma, ale także wyraża zaangażowanie Forda w elektryfikację napędów. Firma ogłosiła na początku tego roku, że do połowy 2026 roku jej pełna europejska gama pojazdów osobowych będzie miała napęd bezemisyjny, całkowicie elektryczny lub hybrydowy typu plug-in, a do 2030 roku planowane jest stuprocentowe przejście na napędy w pełni elektryczne.
Osiągi prototypu Pumy Rally1 – zanim przed sezonem 2022 startowym zostanie on wykorzystany jako samochód rozwojowy – zademonstrują w dniach 8-10 lipca na słynnym torze Goodwood: kierowca M-Sport Ford WRT Adrien Fourmaux i kierowca testowy M-Sport Ford Matthew Wilson.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta