
Światowa premiera UX 300e – pierwszy elektryk Lexusa
Lexus zaprezentował na targach Guangzhou International Automobile Exhibition model UX 300e – swój pierwszy seryjny samochód elektryczny (BEV). Crossover o mocy 150 kW i baterii 54,3 kWh zapewni do 400 km zasięgu.
W pracach nad modelem UX 300e Lexus korzystał z wiedzy, którą pozyskał podczas rozwijania napędów hybrydowych, stosując ten sam poziom kontroli jakości i procesów produkcji napędu elektrycznego, co w przypadku innych modeli. Baterie są wyposażone w system zarządzania temperaturą, który pracuje zarówno przy niskich, jak i wysokich temperaturach na zewnątrz. Ich niezawodność została zwiększona także dzięki systemom regulującym poziom naładowania, które zapobiegają przeładowaniu oraz rozładowaniu baterii.
UX 300e jest wyposażony w nowe rozwiązania z dziedziny łączności. Specjalna aplikacja na smartfony LexusLink pozwala sprawdzić stan baterii czy zasięg auta, poinformuje właściciela, kiedy samochód zostanie naładowany, a nawet pozwoli zaplanować kolejne ładowanie w zależności od tego, kiedy samochód będzie ponownie używany oraz od cen prądu. Aplikacja umożliwia też zdalną kontrolę klimatyzacji.
Opierając się na modelu UX, inżynierowie Lexusa mogli w pełni wykorzystać zalety napędu elektrycznego, by auto prowadziło się jeszcze lepiej. Jednocześnie, zgodnie z DNA Lexusa, UX 300e ma jedną z najcichszych kabin w swojej klasie, do czego przyczyniło się wieloletnie doświadczenie inżynierów marki w wygłuszaniu wnętrza. System Drive Mode Select w modelu UX 300e pozwala kontrolować płynność przyspieszenia i zwalniania, w zależności od sytuacji. Kierowca może w pełni korzystać z dynamiki i dostępnego natychmiast momentu obrotowego elektrycznego napędu. Jednocześnie za pomocą łopatek przy kierownicy można wybrać jedno z czterech poziomów odzyskiwania energii podczas zwalniania, przy zachowaniu naturalnych odczuć z jazdy.
Wysoki poziom sztywności platformy GA-C został jeszcze bardziej zwiększony dzięki zastosowaniu dodatkowych rozpórek oraz optymalizacji siły tłumiącej amortyzatorów, które zostały dostosowane do zmian związanych z elektryfikacją auta. Samochody elektryczne z natury są ciche, ale UX 300e otrzymał dodatkowe wygłuszenia izolujące kabinę od odgłosów z zewnątrz takich jak wiatr czy szum opon, które byłyby słyszalne po rezygnacji z tradycyjnego silnika i skrzyni biegów.
Inżynierowie skupili się także na dźwiękach w trakcie jazdy, by nadać prowadzeniu jak najbardziej naturalny charakter. Active Sound Control (ACS) przekazuje odgłosy otoczenia, żeby kierowca wiedział, jakie warunki panują na drodze, a pasażerowie czuli się w kabinie naturalnie.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: