Ford Mustang Lithium. 900 KM i 800-woltowy system Webasto
Ford Mustang Lithium napędzany 900-konnym silnikiem elektrycznym został zaprezentowany na targach SEMA 2019 w Las Vegas. Wyposażony jest w 800-woltowy system akumulatorów Webasto, zdolnych wytworzyć moc 1 Megawata!
Systemy i rozwiązania, zaprojektowane i dostarczane przez Webasto, są stosowane zarówno w samochodach osobowych, jak również ciężarowych i specjalnych, np. kempingowych. Tym razem niemiecki koncern pochwalił się supersportowym samochodem o niesamowitych osiągach.
Prezentowany na tegorocznym salonie samochodowym SEMA w Las Vegas, elektryczny Ford Mustang Lithium jest efektem owocnej współpracy koncernów Ford i Webasto. Samochód dysponuje elektrycznym silnikiem, osiągającym maksymalny moment obrotowy 1000 Nm oraz wspomnianą już na wstępie moc 900 KM.
Tak mocny, elektryczny napęd, wymaga równie efektywnego i mocnego zasilania. I właśnie za tę cześć projektu odpowiadają niemieccy inżynierowie. Co ciekawe, choć silnik elektryczny może pracować bez pośrednictwa skrzyni biegów, w prezentowanym w Las Vegas Mustangu zastosowano 6-biegową skrzynię manualną.
Ford zapowiedział już dalszy rozwój gamy pojazdów elektrycznych. W planach jest wprowadzenie na rynek inspirowanego Mustangiem elektrycznego SUVa, a także pickupów F-150 z napędem hybrydowym i w pełni elektrycznym. Do 2022 roku Ford zainwestuje w rozwój tego rodzaju napędów aż 11,5 mln dolarów.
Teraz podjął współpracę z Webasto, by zaprezentować Mustanga z w pełni elektrycznym napędem. Większość miejsca pod maską zajął potężny 800-woltowy pakiet litowych akumulatorów trakcyjnych, zdolny wygenerować 1 MW energii elektrycznej i napędzać mocarny, dwuwirnikowy silnik elektryczny. Pakiet akumulatorów umieszczono w lekkiej, sygnowanej napisem i logo Webasto, obudowie z poliwęglanu.
Moc trafia do 20-calowych kół tylnej osi za pośrednictwem mechanizmu różnicowego Torsen Super 8.8 o ograniczonym poślizgu. Ford pomaga kierowcy w zarządzaniu tym zelektryfikowanym napędem za pośrednictwem czterech trybów jazdy, odpowiednio dawkujących i ograniczających moment obrotowy. Ich wyboru można dokonywać za pośrednictwem 10,4-calowego, dotykowego ekranu.
Zawieszenie obniżono o 2,5 cm, a masę auta zredukowano, stosując specjalnie zaprojektowane dla tego modelu elementy z włókna węglowego, dodając pakiet Ford Performance Track Handling Pack, tylny dyfuzor i hamulce Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami, pochodzące z modelu Shelby GT350R.
Powstały we współpracy z Webasto, prototypowy Ford Mustang jest pokazem możliwości nowych, elektrycznych napędów. Szczegółowe osiągi tego modelu, jak prędkość maksymalna czy przyspieszenie do setki nie są jeszcze znane – ale Ford zapewnia, że auto ma oszałamiające przyspieszenie na dystansie ćwierć mili.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: