
McLaren rekrutuje – poszukiwani specjaliści
Pracownicy z doświadczeniem w różnych sektorach - od szkutnictwa, przez handel materiałami, do specjalistów przemysłu sportowego - zachęcani są do aplikowania w nowej serii ofert pracy, płatnych praktyk oraz praktyk połączonych ze studiami wyższymi (tzw. degree apprenticeships). Dzięki temu firma chce podwoić zatrudnienie w McLaren Composites Technology Centre (MCTC) do ponad dwustu osób w przyszłym roku, kiedy to centrum osiągnie pełną moc produkcyjną.
MCTC planuje zostać światowym liderem w dziedzinie lekkich materiałów kompozytowych. To one, wspólnie z układami napędowymi przyszłości, mają obniżyć wagę pojazdów, zwiększyć ich osiągi i uczynić supersamochody bardziej energooszczędnymi. McLaren jest pionierem w dziedzinie ultralekkich i ultrawytrzymałych materiałów z włókna węglowego od kilku dekad, a każdy jego samochód za podstawę swojej konstrukcji ma karbonowe podwozie.
Pracownicy, którzy rozpoczną pracę w przyszłym roku, wezmą udział w produkcji nowej generacji konstrukcji z włókna węglowego, które następnie będą wysyłane do McLaren Production Centre, zakładu położonego w odległości ok. 270 km na południe w Woking, hrabstwo Surrey. To tam pozostałe części – m. in. układy napędowe, skrzynie biegów, elementy karoserii, układy elektryczne, koła i opony Pirelli – ręcznie łączone są w całość, by następnie trafić do klientów w ponad 30 krajach świata.
McLaren zdecydował się na produkcję w okolicach Sheffield, bo miasto to jest prawdziwą kopalnią wiedzy i ekspertyzy produkcyjnej w dziedzinie materiałów ultralekkich. Dzięki temu marka będzie szybko rozwijać się technologicznie i pozostanie producentem najlżejszych pojazdów w swojej klasie. Cel dla MCTC to 100 mln funtów dodanej wartości brutto dla lokalnej ekonomii do roku 2028 oraz wsparcie rozwoju technologicznego w regionie. Ponad 90 procent z ponad 4800 samochodów sprzedanych w zeszłym roku trafiło na eksport, co oznacza, że nowi pracownicy zakładu w Yorkshire będą pracować nad jednymi z najbardziej zaawansowanych i podziwianych samochodów świata.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: