
Volkswagen T-Roc R – można już zamawiać tego kompaktowego crossovera
Mocny jak prawdziwy samochód sportowy, wszechstronny jak typowy SUV - tak właśnie reklamuje T-Roca w wersji R niemiecki producent. Model ten można już zamawiać. Dzięki silnikowi o maksymalnej mocy 221 kW/300 KM, kompaktowy crossover przygotowany przez dział Volkswagen R przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekundy.
Turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa sprawiają, że benzynowa jednostka napędowa osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm przy niskiej prędkości obrotowej silnika i w szerokim zakresie obrotów. Dzięki temu T-Roc R w każdej sytuacji na drodze dysponuje ogromnym zapasem siły napędowej. Bardzo skuteczny układ hamulcowy gwarantuje opóźnienie. Standardowy system kontroli startu, tzw. Launch Control, zapewnia przyspieszenie T-Roca R na każdej nawierzchni.
W wypadku bardzo dynamicznej jazdy na torze elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) można całkowicie dezaktywować. Seryjną 7-biegową przekładnię o dwóch sprzęgłach dostosowano do agresywnego stylu jazdy w trybie Race. Napęd na cztery koła 4MOTION w ciągu milisekund automatycznie dostosowuje podział momentu obrotowego między koła przedniej i tylnej osi w zależności od przyczepności, co zapewnia najlepszą możliwą trakcję w każdych warunkach, na przykład na mokrej nawierzchni lub na śniegu oraz podczas jazdy w trudnym terenie.
Zderzaki w sportowym stylu właściwym dla modeli spod znaku R, wloty powietrza z czarnymi „płetwami” i logo R na czarnej osłonie chłodnicy – to detale zarezerwowane wyłącznie dla modeli przygotowanych przez dział Volkswagen R. Dwie podwójne końcówki układu wydechowego umieszczone po lewej i prawej stronie są chromowane. Opcjonalny układ wydechowy „R” Performance, przygotowany do T-Roca R przez specjalistyczną firmę Akrapovič, wyróżnia się nie tylko charakterystycznym brzmieniem, ale również tytanowym tłumikiem końcowym wraz z końcówkami układu wydechowego, którego masa jest niższa o aż 7 kg w porównaniu z masą seryjnego układu wydechowego.
Wielofunkcyjna sportowa kierownica jest pokryta skórą i ma spłaszczoną dolną część. Szew w kolorze Crystal Grey i logo R sprawiają, że natychmiast przykuwa uwagę. Zmienne przełożenie przekładni kierowniczej zapewnia błyskawiczną reakcję kół niezależnie od prędkości jazdy i kąta obrotu kierownicy. W połączeniu z obniżonym zawieszeniem i amortyzatorami o regulowanej sile tłumienia zwiększa to dynamikę jazdy na krętych drogach, a także sprawia, że każde parkowanie i manewrowanie są bardziej komfortowe. Z tyłu sportowej kierownicy są zamontowane dwie łopatki, które służą do ręcznej zmiany przełożeń, która odbywa się w mgnieniu oka.
8-calowy ekran dotykowy TFT, który z wyglądu przypomina tablet, w kilka sekund można sparować ze smartfonem. W razie potrzeby, wybrane aplikacje systemów Android i iOS mogą być wyświetlane na dużym ekranie i obsługiwane za pomocą funkcji App-Connect. Dotyczy to również takich elementów, jak książka telefoniczna, listy odtwarzania i pozycje kalendarza. Opcjonalny interfejs telefonu komórkowego Comfort umożliwia bezprzewodowe ładowanie smartfona. Oczywiście, za pomocą Wi-Fi, z systemem multimedialnym T-Roca R można połączyć również tablety i iPady. Cyfrowy kokpit umożliwia wybór wyświetlanych parametrów i wyglądu zegarów.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Może i ma sporo koni ale cena jest też zawrotna. Wolałbym kupić nowego korando z 163 KM. Bardziej mi on leży i przynajmniej mnie stać na ssanga 😉