
Rozpoczęła się produkcja nowego Nissana Juke!
10 października Nissan rozpoczął produkcję nowego crossovera Juke w zakładach w Sunderland, doinwestowanych w związku z tym kwotą 100 mln GBP.
Nowy Juke, zaprojektowany, skonstruowany i produkowany w Wielkiej Brytanii, powstał specjalnie z myślą o europejskich rynkach. Druga generacja miejskiego crossovera będzie produkowana wyłącznie w Sunderland.
Premiera modelu ma miejsce prawie 10 lat po tym, jak Juke pierwszej generacji odważnie przełamał konwencję w segmencie B. Teraz Nissan znów podnosi poprzeczkę, wprowadzając nowy poziom technologii i opcji łączności w kategorii miejskich crossoverów.
Samochód jest dziełem stylistów i inżynierów z europejskich centrów projektowych i badawczo-rozwojowych Nissana w Paddington w Londynie oraz Cranfield w Bedfordshire. Dwie trzecie kooperantów zaopatrujących linię produkcyjną pochodzi z krajów UE, które będą jednocześnie odbiorcami 70% produkcji.
Oprócz zorganizowania ponad 5000 godzin szkoleń dla wysoce profesjonalnych i doświadczonych zespołów w związku z wdrożeniem nowego modelu firma zainwestowała także w modernizację zakładów, w których będzie powstawał nowy Juke, wyposażony w szereg zaawansowanych technologii oraz oferujący szerokie możliwości personalizacji wnętrza i nadwozia.
W tłoczni zainstalowano między innymi ponad 27 nowych zestawów form, które będą wykrawać i wytłaczać elementy z wysokowytrzymałej stali, składające się na atrakcyjne, muskularne, ale też znacznie przestronniejsze nadwozie dynamicznego crossovera o bezkompromisowych osiągach.
W lakierni zbudowano cztery nowe komory lakiernicze, w których nadwozia będą malowane w 15 dwukolorowych kombinacjach oferowanych klientom. Juke jest napędzany oszczędnym 1‑litrowym 3‑cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym, który również jest produkowany w Sunderland. Jednostka rozwijająca 117 KM mocy oferuje lepsze osiągi przy niższym zużyciu paliwa i wyższej kulturze pracy w porównaniu z silnikiem o pojemności 1,6 l montowanym w modelu pierwszej generacji.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: