
Nowe BMW M8 Gran Coupe i BMW M8 Competition Gran Coupe – wyczynowe 4-drzwiówki
BMW wkracza w kolejną fazę ofensywy w segmencie samochodów luksusowych, oferując czterodrzwiowe wyczynowe samochody sportowe - BMW M8 Gran Coupe i BMW M8 Competition Gran Coupe. Czego możemy się spodziewać w tych bojowych modelach?
BMW znów zaskakuje, tym razem poszerza swoją ofertę o nowe BMW M8 Gran Coupe, także w pakiecie Competition:
- BMW M8 Gran Coupé, moc: 441 kW (600 KM), maks. moment obrotowy: 750 Nm, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,7-10,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 244‑240 g/km.
- BMW M8 Competition Gran Coupé, moc: 460 kW (625 KM), maks. moment obrotowy: 750 Nm, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,7-10,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 244‑240 g/km.
W nowych wyścigowych modelach mamy do dyspozycji wysokoobrotowy silnik V8 M TwinPower Turbo o pojemności 4,4 l i maksymalnej mocy 460 kW (625 KM). Układ chłodzenia i smarowania jest w pełni przystosowany do jazdy na torach wyścigowych a sportowy układ wydechowy z elektronicznie sterowanymi przepustnicami zapewnia fenomenalne brzmienie silnika. Producent podkreśla znakomite osiągi od 0 do 100 km/h w 3,3 s przyspiesza BMW M8 Gran Coupé, a w 3,2 s w przypadku BMW M8 Competition Gran Coupé.
Na porą uwagę zasługuje oryginalna stylistyka karoserii o cechach charakterystycznych dla pakietu M – rozstaw osi jest o 200 mm dłuższy niż w dwudrzwiowych modelach BMW M8, to co wyróżnia się na pierwszy rzut oka to oczywiście: dynamiczna linia dachu, duże wloty powietrza, grill atrapy chłodnicy BMW z podwójnymi listwami, skrzela M na błotnikach, tylny spojler i tylny zderzak z elementami dyfuzora oraz podwójne końcówki rur wydechowych.
Zoptymalizowana trakcja i dynamika gwarantowana jest, dzięki powiązaniu napędu z aktywnym mechanizmem różnicowym M. Układ jezdny M z elektrycznie występuje ze sterowanymi amortyzatorami, oraz układem kierowniczym M Servotronic, za pewne prowadzenie odpowiada układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z trybem M Dynamic. Przeniesienie mocy nastąpi, dzięki 8-stopniowej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic i napędowi na wszystkie koła M xDrive z aktywnym mechanizmem różnicowym M. Kierowca może wybrac jeden z trzech trybów jazdy: 4WD, 4WD Sport i 2WD z pełnym napędem na tylne koła i wyłączoną kontrolą stabilności jazdy.
W wyposażeniu standardowym znajdziemy światła laserowe BMW, fotele sportowe M, wyświetlacz Head-Up BMW M, BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym oraz inteligentnym asystentem osobistym BMW, system asystujący kierowcy i asystenta parkowania.
Światowa premiera odbędzie się na Los Angeles Auto Show 2019, a wprowadzenia na rynek możemy się spodziewać od kwietnia 2020 r.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: