
Nowe BMW M8 Gran Coupe i BMW M8 Competition Gran Coupe – wyczynowe 4-drzwiówki
BMW wkracza w kolejną fazę ofensywy w segmencie samochodów luksusowych, oferując czterodrzwiowe wyczynowe samochody sportowe - BMW M8 Gran Coupe i BMW M8 Competition Gran Coupe. Czego możemy się spodziewać w tych bojowych modelach?
BMW znów zaskakuje, tym razem poszerza swoją ofertę o nowe BMW M8 Gran Coupe, także w pakiecie Competition:
- BMW M8 Gran Coupé, moc: 441 kW (600 KM), maks. moment obrotowy: 750 Nm, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,7-10,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 244‑240 g/km.
- BMW M8 Competition Gran Coupé, moc: 460 kW (625 KM), maks. moment obrotowy: 750 Nm, zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,7-10,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 244‑240 g/km.
W nowych wyścigowych modelach mamy do dyspozycji wysokoobrotowy silnik V8 M TwinPower Turbo o pojemności 4,4 l i maksymalnej mocy 460 kW (625 KM). Układ chłodzenia i smarowania jest w pełni przystosowany do jazdy na torach wyścigowych a sportowy układ wydechowy z elektronicznie sterowanymi przepustnicami zapewnia fenomenalne brzmienie silnika. Producent podkreśla znakomite osiągi od 0 do 100 km/h w 3,3 s przyspiesza BMW M8 Gran Coupé, a w 3,2 s w przypadku BMW M8 Competition Gran Coupé.
Na porą uwagę zasługuje oryginalna stylistyka karoserii o cechach charakterystycznych dla pakietu M – rozstaw osi jest o 200 mm dłuższy niż w dwudrzwiowych modelach BMW M8, to co wyróżnia się na pierwszy rzut oka to oczywiście: dynamiczna linia dachu, duże wloty powietrza, grill atrapy chłodnicy BMW z podwójnymi listwami, skrzela M na błotnikach, tylny spojler i tylny zderzak z elementami dyfuzora oraz podwójne końcówki rur wydechowych.
Zoptymalizowana trakcja i dynamika gwarantowana jest, dzięki powiązaniu napędu z aktywnym mechanizmem różnicowym M. Układ jezdny M z elektrycznie występuje ze sterowanymi amortyzatorami, oraz układem kierowniczym M Servotronic, za pewne prowadzenie odpowiada układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z trybem M Dynamic. Przeniesienie mocy nastąpi, dzięki 8-stopniowej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic i napędowi na wszystkie koła M xDrive z aktywnym mechanizmem różnicowym M. Kierowca może wybrac jeden z trzech trybów jazdy: 4WD, 4WD Sport i 2WD z pełnym napędem na tylne koła i wyłączoną kontrolą stabilności jazdy.
W wyposażeniu standardowym znajdziemy światła laserowe BMW, fotele sportowe M, wyświetlacz Head-Up BMW M, BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym oraz inteligentnym asystentem osobistym BMW, system asystujący kierowcy i asystenta parkowania.
Światowa premiera odbędzie się na Los Angeles Auto Show 2019, a wprowadzenia na rynek możemy się spodziewać od kwietnia 2020 r.
Najnowsze
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Wyobrażasz sobie ładowanie elektryka na 500 km w czasie krótszym niż poranna kawa? Chińscy giganci właśnie tego dokonali - ich najnowsze baterie biją rekordy szybkości ładowania! -
6. Rajd Motocyklowy Weteranów – relacja z hołdu bohaterom
-
6. Rajd Motocyklowy Weteranów – hołd na dwóch kołach dla tych, którzy nie wrócili z misji. Start już 24 kwietnia!
-
Od kartingu do F1 Academy? Kornelia Olkucka walczy o marzenia we włoskiej Formule F4!
-
XPENG P7, G6 i G9 – wideo z pierwszych jazd w Polsce! Ceny, dane techniczne, rywale. Oto chińskie modele, które rzucają rękawicę Tesli
Zostaw komentarz: