
Kierowca ciężarówki celowo „zacierał swoje ślady”?
Kontrola ITD ujawniła, że kierowca podał błędne dane, przez co niemożliwe było śledzenie trasy jego przejazdu, co jest wymagane prawem w przypadku tego typu transportu.
Ciężarówkę przewożącą materiały podlegające pod przepisy ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów zatrzymano na obwodnicy Kłodzka.
Kierowca okazał inspektorom wymagane dokumenty, w tym zawierające numer SENT, dotyczące przewożonego ładunku oraz lokalizator GPS. Okazało się, że zgłoszony do numerów SENT lokalizator nie jest urządzeniem GPS okazanym przez kierowcę. Dopiero w trakcie kontroli zgłaszający dokonał korekty numeru lokalizatora GPS na prawidłowy. Za zgłoszenie do systemu SENT danych niezgodnych ze stanem faktycznym przewoźnikowi grozi 10 tys. zł kary.
Obowiązujące od kilku lat przepisy dotyczące monitorowania przewozu niektórych towarów mają m.in. przeciwdziałać wyłudzeniom podatku VAT. Inspekcja Transportu Drogowego jest jedną z kilku instytucji upoważnionych do kontroli w tym zakresie.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: