
„Frustrat w BMW”. A co robi jego „ofiara”?
Jazda po drogach powinna przede wszystkim opierać się na współpracy, wzajemnym zrozumieniu i uprzejmości. Kiedy tego zabraknie i spotka się dwóch kierowców święcie przekonanych do swoich racji, dochodzi czasem do niebezpiecznych sytuacji.
Akcja na nagraniu zaczyna się od 0:30. Widzimy jak kierowca z kamerą wyprzedza niespiesznie inne pojazdy lewym pasem. Nagle z prawej strony wyprzedza go białe BMW, hamuje mu przed maską i odjeżdża. Prawdziwy frustrat, prawda?
I tak i nie. Nagłe hamowanie czy zajeżdżanie drogi są oczywiście karygodne i kierowca BMW powinien odbyć pouczającą rozmowę z drogówką, zakończoną wystawieniem odpowiedniego mandatu.
Zastanówmy się tylko dlaczego osoba jadąca niemieckim kombi jest „frustratem”? Co ją tak sfrustrowało? Może samochód z kamerą trzymający się kurczowo lewego pasa? Lewy pas służy do wyprzedzania, ale jeśli widzimy, że zbliża się do nas wyraźnie szybciej jadący pojazd, a my mamy możliwość zjechania na chwilę na prawo, to powinniśmy to zrobić. Skoro BMW zdążyło zrobić slalom, żeby wyprzedzić auto z kamerą, to kierowca nagrywający zdarzenie mógł swobodnie zjechać na moment na prawo, bez zdejmowania nogi z gazu. Dlaczego tego nie zrobił? Albo nie obserwuje sytuacji na drodze i nie zauważył BMW, albo uznał, że „skoro wyprzedza” to może trzymać się lewego pasa bez względu na to, co dzieje się za nim. Taka postawa zdecydowanie nie jest prawidłowa, nawet jeśli pochwala ją na przykład ekspert ruchu drogowego pan Dworak, o którego kontrowersyjnym filmie i tezach pisaliśmy roku temu.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Czyli każdemu jadącemu po lewym pasie łamiącemu przepisy należy ustąpić bo on chce łamać przepisy dotyczące predkosci i będzie pouczał wszystkich jak należy jezdzic
Anonymous - 5 marca 2021
Co to za debilna stronka i co to za głupi tekst nieśpiesznie?
Tam pewnie jest 70 więc jedzie normalnym tempem. Chyba ktoś tu ma ostre kompleksy jeszcze ta nazwa stronki.