Mikropickup, czyli Smart for-us. Szefową kobieta!
Po raz kolejny smart wywraca świat dwóch i czterech kółek do góry nogami. Najnowszy model for-us mierzy się z zupełnie nowym wyzwaniem i pokazuje, jak ma wyglądać miejski pikap XXI wieku. Nas dodatkowo cieszy fakt, że szefową projektu jest Annette Winkler. Co to może oznaczać dla kobiet?
smart for-us |
![]() |
fot. Smart |
Może przewieźć dwa elektro-rowery. |
![]() |
fot. Smart |
Być może to, że samochód ten został dopracowany właśnie z myślą o paniach.
Zapowiedź tego auta opisywałyśmy tu. Dziś mamy już realny samochód, zaprezentowany na salonie w Detroit, o niewielkich wymiarach, które sprawiają, że smart for-us mógłby pozostać niezauważony na platformie pełnowymiarowego pikapa. Nowy model porusza się za pomocą elektrycznego silnika o mocy 55 kW.
– W smarcie kochamy pikapy – muszą być tylko małe na zewnątrz, duże wewnątrz, bezpieczne i wygodne. A ze smartem for-us nie potrzebujemy już stacji benzynowych! – mówi dr Annette Winkler, szefowa smarta.
Rozstaw osi jest dłuższy o 61,3 cm w porównaniu do seryjnie produkowanego smarta fortwo, a krótkie zwisy nadają całości zwartą formę. Co to może oznaczać? Zwinność i łatwe manerwowanie w ciasnych, miejskich uliczkach, a poza tym dobre trzymanie auta na zakrętach.
Samochodem, a może rowerem elektrycznym?
Smart for-us ma kabinę mieszczącą dwie osoby, a za nią czeka przestrzeń bagażowa na dwa smarty ebike. Dzięki stacji dokującej na platformie ładunkowej, baterie ebike’ów są ciągle ładowane, a ich użytkownicy moga się poruszać na nich np. w strefie ograniczonego ruchu. Warto podkreślić, że hybrydowe ebike’i mogą jeździć zarówno o sile ludzkich mięśni, jak i z wykorzystaniem 250-watowego motoru elektrycznego; zależnie od trybu jazdy, energia zgromadzona w baterii wystarczy do pokonania nawet 100 kilometrów.
Mikroskopijny pick-up
Tylna burta jest odchylana elektrycznie; po jej otwarciu platforma wysuwa się, ułatwiając załadunek, a próg znajduje się na wysokości zaledwie 90 cm. For-us porusza się na 18-calowych obręczach z oponami Michelin 235/55 R18 (całkiem spore!), wyposażonych w pomysłowe, rozkładane mocowania, służące do zwolnienia nakrętek kół.
Wewnątrz fotele pokrywa żółta tkanina, a lśniące powierzchnie łączą się z elementami ze szczotkowanego aluminium. Konwencjonalne lusterko wsteczne zastąpił smartfon, znak czasów. Kierowca może obserwować sytuację za pojazdem dzięki zintegrowanej kamerze.
Wnętrze – smart for-us… |
![]() |
fot. Smart |
jest… młodzieżowe 🙂 |
![]() |
fot. Smart |
Napęd elektryczny
Elektryczny układ napędowy smarta for-us wykorzystuje koncepcję zastosowaną w modelu fortwo, którego premiera odbędzie się już wiosną br. Pod maską znalazł się elektryczny silnik o mocy 55 kW i momencie obrotowym 130 Nm. Prędkość maksymalna wynosi 120 km/h, a pojemność litowo-jonowych baterii – 17,6 kWh. Pełne ładowanie z domowego gniazdka zajmuje maksymalnie osiem godzin.
Wymiary smarta for-us: długość / szerokość / wysokość: 3547/1506/1701 mm
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: