
Ogromny Mercedes GLS. Ile kosztuje w Polsce i jakie ma wyposażenie w standardzie?
Jako klasa S wśród SUV-ów, nowy Mercedes-Benz GLS oferuje więcej wszystkiego: więcej przestrzeni, więcej komfortu i więcej luksusu. Sprawdzamy, co znajdziemy w wyposażeniu podstawowym i jakie ceny będą w polskich salonach!
Aura niezachwianej pewności siebie, jaką roztacza jego design, wynika z ogromnych rozmiarów samochodu – nieco większych niż poprzednika (+77 mm na długość, +22 mm na szerokość). Ilość miejsca, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń, dodatkowo potęguje wydłużony o 60 mm rozstaw osi. Co więcej, po raz pierwszy GLS jest dostępny w wersji 6-miejscowej, z dwoma luksusowymi siedzeniami w środkowym rzędzie.
Odmiana GLS 350 d 4MATIC kosztuje 399 900 zł, a GLS 400 d 4MATIC – 418 200 zł. Ich sześciocylindrowe, rzędowe silniki wysokoprężne generują moc, odpowiednio, 210 kW (286 KM) oraz 243 kW (330 KM). Obie jednostki są już zgodne ze standardem Euro 6d (II etap RDE), i to nawet w wymagających warunkach jazdy. To rezultat zastosowania licznych rozwiązań, w tym dodatkowego katalizatora selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z katalizatorem nieprzereagowanego amoniaku (ASC) w układzie wydechowym.
Standardowe sportowe wyposażenie linii AMG obejmuje stylizację nadwozia AMG (zawiera: przedni zderzak AMG, poszerzenia nadkoli i tylny zderzak AMG), wykonane z lekkich stopów 21-calowe obręcze AMG z pięcioma podwójnymi ramionami w kolorze szarym (tantalit), z lśniącym wykończeniem, a także sportowy układ hamulcowy z perforowanymi przednimi tarczami i zaciskami z napisem „Mercedes-Benz”. Wnętrze wzbogaca się o wielofunkcyjną sportową kierownicę ze spłaszczoną dolną częścią wieńca, sportowe pedały AMG ze szczotkowanej stali nierdzewnej z czarnymi gumowymi wypustkami oraz dywaniki AMG z czarnego weluru z napisem „AMG”.
W Europie GLS standardowo występuje w siedmiomiejscowej konfiguracji kabiny, z kanapą w drugim rzędzie siedzeń i dwoma pojedynczymi fotelami w trzecim (mogą tam usiąść osoby o wzroście do 1,94 m). Opcjonalnie, bez dodatkowych opłat, dla środkowego rzędu można zamówić dwa luksusowe, pojedyncze siedzenia z regulowanymi podłokietnikami. Zapewniają one pasażerom więcej przestrzeni i większy komfort, a przy okazji – łatwiejszy dostęp do trzeciego rzędu, np. gdy w środkowym zamontowane są foteliki dziecięce.
GLS-a wyposażono w najnowszą generację systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Standardowa specyfikacja obejmuje dwa duże ekrany o przekątnej 12,3 cala każdy (31,2 cm) oraz rozszerzone funkcje MBUX, takie jak: personalizacja (profile), funkcje predykcyjne, obsługa głosowa LINGUATRONIC z rozpoznawaniem naturalnie sformułowanych komend (aktywowana hasłem „Hej Mercedes”), hotspot WiFi oraz radio internetowe.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: