Samotni Polacy w Rajdowych Mistrzostwach Europy
Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Europy czasy swojego rozkwitu mają już za sobą, jednak cykl ten cieszy się nadal sporą popularnością. Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem sezonu FIA podała dziesiątkę zawodników, którzy będą walczyć na trasach mistrzostw Europy.
Michał Sołowow podczas testów przed Rajdem Mille Miglia |
![]() |
Fot. cersanitrally.pl
|
Podczas jedenastu rund mistrzostw rozgrywanych na Starym Kontynencie nie brakuje klasycznych, pięknych tras, jak rozpoczynający sezon Mille Miglia, czy najbliższy Polakom Rajd Barum. Na liście podanej przez FIA pojawili się jedyni Polacy – Michał Sołowow z Maciejem Baranem, którzy wpisali do swojego kalendarza wszystkie rundy RSME. Przypomnijmy, że w zeszłym roku polska załoga zdobyła tytuł wicemistrzów Europy! W tym sezonie ich konkurentami będzie pięciu Włochów: Giandomenico Basso, dwukrotny mistrz Europy Renato Travaglia, Luca Betti, Corrado Fontana i Elwis Chentre, a także Bułgar Krum Donchew, Czesi: Antonin Tlustak i Jan Cerny oraz Francuz Cyril Vosahlo. Póki co na liście brak zeszłorocznego triumfatora cyklu – Luci Rossettiego.
– Chcielibyśmy pojechać całe Mistrzostwa Europy, więc zgodnie z regulaminem zgłosimy się do cyklu przed włoską rundą. Nie zapominamy także o Mistrzostwach Polski – powiedział Maciek Baran, pilot Michała Sołowowa. – Na razie jednak nie jesteśmy w stanie przedstawić pełnego kalendarza. Decyzje o tym, w jakich zawodach weźmiemy udział, będziemy podejmować na bieżąco, analizując nasze wyniki i rozwój sytuacji. Mistrzostwa Europy wyglądają w tym roku bardzo interesująco. Miałem okazję usłyszeć nieco o planach w ubiegły piątek, odbierając w Pradze nagrodę za tytuł Wicemistrzów Europy 2008. Mają one jednak jedną wadę – FIA przewidziała w tym roku aż 11 eliminacji. To bardzo dużo, szczerze mówiąc liczyliśmy na maksymalnie 9 rund. W kalendarzu pojawiły się nowe rajdy – zupełnie nam nieznane, asfaltowe: Asturias i Du Valais. Z drugiej strony dobrze, że pozostała w rozgrywkach grecka ELPA – to jedyny rajd rozgrywany na szutrze, szkoda byłoby go stracić. Ponieważ kilka eliminacji Mistrzostw Europy pokrywa się z IRC, siłą rzeczy pojawimy się w czterech rundach tego cyklu. Bardzo się z tego cieszymy – rywalizacja z silną konkurencją zawsze powoduje u nas dodatkowe emocje i mobilizuje do walki.
Renato Travaglia podczas zeszłorocznego Rajdu Mille Miglia |
![]() |
Fot. rally-erc.com
|
Kłopoty finansowe spowodowały, że rajd otwierający sezon RSME nieco skrócono, jednak nadal pozostało 13 odcinków specjalnych. Impreza rozpocznie się w czwartek, 16 kwietnia na torze w Lonato, znanym z rozgrywania imprez kartingowych. Lista wygląda imponująco – ponad 80 załóg zgłosiło chęć uczestnictwa w tej prestiżowej imprezie. To niepowtarzalna szansa, by zobaczyć kilkanaście aut Super 2000, prowadzonych przez doskonałych kierowców. Impreza zakończy się w sobotę wieczorem.
Kalendarz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Europy 2009:
1. Rally Mille Miglia 16-18 kwietnia
2. Istanbul Rally 1-3 maja
3. Croatia Delta Rally 29-31 maja
4. Belgium Ypres Westhoek Rally 19-21 czerwca
5. Rally Bulgaria 17-19 lipca
6. Rally Vinho da Madeira 30 lipca-2 sierpnia
7. Barum Rally Zlin 21-23 sierpnia
8. Rally Principe de Asturias 11-13 września
9. Rally ELPA 25-27 września
10. Rallye d´Antibes 16-18 października
11. Rallye International du Valais 30 października-2 listopada
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: