Volvo C30 ekologiczną wyścigówką
Reklamowane przez Małgorzatę Kożuchowską kobiece autko może mieć też wyścigowe oblicze. C30 w tej sportowej odmianie prezentuje się o wiele bardziej niegrzecznie. Najciekawszy jest jednak fakt zastosowania do wyścigówki "zielonego", proekologicznego napędu.
Volvo C30 Drive w wersji wyścigowej |
fot. Volvo
|
Kobiety znane są z wrażliwości na kwestie ochrony środowiska. Być może wiedząc, że auta wyścigowe teraz nie emitują kilogramów spalin, będą chętniej przyglądać się sportom motorowym. Otóż w zawodach STCC (Swedish Touring Car Championship) wystartuje w tym roku ekologiczne Volvo zasilane bioetanolem. Choć „zielony” napęd nie kojarzy się z niesamowitymi osiągami, to C30 Drive zaprojetowano w tej wersji po to, aby wygrywał. Bazą sportowego modelu jest seryjne C30 z silnikiem diesla 1.6 l. DRIVe Start/Stop, który – wg producenta – zużywa 3,9 litra paliwa na 100 km.
Zazwyczaj konstruktorzy aut dokonują ulepszeń w samochodach produkowanych seryjnie dzięki zastosowaniu rozwiązań technicznych z aut wyścigowych. Volvo postąpiło tym razem odwrotnie: do modelu C30 Drive, wprowadzono m.in. płaskie panele podpodłogowe, dyfuzor i spojler. Aerodynamiczne rozwiązania, dzięki którym wysokoprężny C30 zużywa mniej paliwa i jest tym samym autem bardziej ekologicznym, umożliwiły także zwiększenie maksymalnych prędkości ekologicznej wyścigówki C30 napędzanej bioetanolem.
Tegoroczny udział w Swedish Touring Car Championship nie jest jednak debiutem C30 na torze wyścigowym. Volvo już w 2007 roku postanowiło, że podczas zawodów STCC ich samochody będą napędzane biopaliwami (E85).
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: