Europejska premiera nowego SsangYonga Korando
SsangYong wprowadza na rynek zupełnie nowy model Korando - opracowany na podstawie samochodu koncepcyjnego SIV-2, po raz pierwszy zaprezentowanego w Genewie w 2016 r. Do sprzedaży w Europie nowy pojazd trafi w połowie 2019 r. W następnej kolejności na rynek trafi model o napędzie w pełni elektrycznym, oparty na koncepcie e-SIV.
Choć w samochodzie zastosowano zupełnie nową i wyróżniającą się stylistykę nadwozia, wygląd przodu oparty jest na tradycyjnym stylu SsangYonga, podkreślonym jednak przez silnie zaznaczone linie boczne.
Korando jest teraz dłuższe i szersze niż jego poprzednik, ma też dłuższy rozstaw osi. Samochód liczy sobie 4450 mm długości, 1870 mm szerokości i 1620 mm wysokości, a rozstaw osi został wydłużony do 2675 mm, co poprawia komfort jazdy. Przestrzeń bagażowa liczy sobie od 551 litrów przy wszystkich fotelach rozłożonych do 1248 litrów przy tylnych fotelach złożonych.
Duży nacisk położono na komfort kierowcy, oddając mu do dyspozycji takie funkcje, jak system audio z 8-calowym wyświetlaczem i nawigację z 10-calowym ekranem pomiędzy zegarami. Fotel kierowcy regulowany jest w czterech kierunkach ze wsparciem odcinka lędźwiowego. Także pasażerowie skorzystają z takich funkcji, jak podświetlenie kabiny o zmiennym kolorze i natężeniu światła oraz drzwi zachodzące na progi, co pomaga unikać brudzenia ubrań podczas wchodzenia i wychodzenia z auta. Dodatkowo klapa bagażnika pozwala otwierać ją bez użycia rąk.
Asystent wspierania kierowcy oraz systemy bezpieczeństwa zastosowane w Korando zawierają zaawansowany system hamowania awaryjnego (AEBS) wspierany przez kamerę oraz radar, asystenta jazdy w pasie ruchu, alarm informujący o pojeździe z przodu, alarmy informujące o bezpiecznym dystansie oraz o nieuwadze kierowcy, inteligentny adaptacyjny tempomat oraz asystenta świateł drogowych. Samochód wyposażony jest także w wykrywanie martwego pola, asystenta jazdy w pasie ruchu oraz alarm informujący o prostopadłym ruchu z tyłu z automatyczną aktywacją hamulców zintegrowaną z wszystkimi tymi trzema systemami.
Samochód w momencie premiery będzie wyposażony w jeden z dwóch silników: zupełnie nowy 1,5-litrowy benzynowy GDI-turbo, lub 1,6-litrowy wysokoprężny. Pierwszy zapewnia moc 163 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy w wysokości 280 Nm przy 1 500-4 500 obr./min, a drugi 136 KM przy 4000 obr./min oraz 324 Nm przy 1500 obr./min. Oba silniki mogą być wyposażone w automatyczny system start/stop dla modeli z napędem na dwa koła oraz 6-biegowe skrzynie biegów: manualną i automatyczną Aisin. W przyszłości planowany jest także model o napędzie wyłącznie elektrycznym.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Znasz trik taksówkarzy na chłodzenie auta bez klimatyzacji? Używaj, nawet jak masz klimę
Obecnie klimatyzacja występuje powszechnie, nawet w starszych, używanych samochodach, ale osoby celujące w budżetowe opcje, muszą nadal poradzić sobie bez niej. Wiedza jak ochłodzić samochód bez klimatyzacji przydatna jest wbrew pozorom także osobom, które mają klimę w swoim pojeździe. -
Zderzenie motocyklistów przed przejściem. „Znowu to pierwszeństwo pieszych”
-
Wjazd samochodem do lasu – zasada jest odwrotna niż na drogach. Dotyczy wszystkich
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
-
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Zacne autko oby cena dalej była konkurencyjna to sie poważnie nad nim zastanowie