Polska załoga wystartuje w pełnym cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata WRC2!
Wyczekiwany przez polskich kibiców moment staje się faktem. Kajetan Kajetanowicz, pilotowany przez Macieja Szczepaniaka, przystąpi do rywalizacji w pełnym sezonie WRC2.
Załogę Lotos Rally Team czeka sporo nowych wyzwań i rajdów, ale także przesiadka do nowego samochodu klasy R5. W kalendarzu złożonym z siedmiu rajdów Polacy używać będą Volkswagena Polo GTI, modelu, który zadebiutował podczas październikowego Rajdu Katalonii.
Trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy spędził ostatnie miesiące na przygotowaniach do nadchodzącego sezonu. Razem z zespołem Lotos Rally Team pracował nad programem startów, który pozwoli na wykorzystanie doświadczeń zebranych w ubiegłym roku na trasach mistrzostw świata. Ustronianin przesiada się do innego auta i będzie walczyć w kategorii WRC2. Dotychczasowe przesiadki do nowych rajdówek potwierdzały tylko, że Kajto bardzo szybko poznaje walory nowego samochodu, wygrywając aż w pięciu debiutach! Obsługą samochodu zajmie się profesjonalna austriacka firma BRR – Baumschlager Rallye & Racing, założona przez wielokrotnego mistrza kraju i uczestnika rund WRC (World Rally Championship), Raimunda Baumschlagera.
Rajdowe Mistrzostwa Świata to cykl oglądany przez blisko 850 milionów widzów na całym świecie, a liczba ta stale rośnie. W tegorocznym kalendarzu znalazło się 14 rund organizowanych na czterech kontynentach, z których dwie (Monte Carlo i Szwecja) zostały już rozegrane. Z pozostałych Kajetanowicz wybierze siedem, w których rywalizować będzie o punkty w WRC2. Zgodnie z regulaminem, w końcowej klasyfikacji kategorii pod uwagę bierze się sześć najlepszych wyników. Pierwszym startem duetu Kajetanowicz/Szczepaniak będzie marcowy Rajd Korsyki (28-31.03).
– Czy można marzyć? Trzeba. Czy warto wierzyć? Oczywiście. Czy wszystko się spełni? Tego nie wiem, ale jeśli do marzeń i wiary że się uda, dołożysz ciężką pracę – masz większe szanse niż ci, którzy tego nie zrobią. Proste? Jeśli tak, to działaj! Tak powiedziałem sobie wiele lat temu, a dzisiejszy dzień jest wspaniałą nagrodą! Wielkie marzenia, wielkie wyzwanie, wielkie wsparcie i wielkie podziękowanie. Właśnie spełnia się mój sen – pełny sezon w Mistrzostwach Świata. Wyzwanie rozpoczynamy od Rajdu Korsyki – zdecydowanie jednej z najtrudniejszych asfaltowych rund na świecie. Bardzo dziękuję za wsparcie, które niesie nam partner strategiczny – Grupa Lotos, a także Delphi Technologies, Driving Experience i Pirelli. Bez Was byłyby tylko marzenia. Jestem wdzięczny zespołowi M-Sport Poland za ostatnie pięć wspaniałych lat i wspólne, wielkie sukcesy. Z całym zespołem Lotos Rally Team postaramy się nie zawieść Was, naszych fanów i wszystkich Polaków. Jak to zrobimy? Nieustająco będziemy marzyć, wierzyć i ciężko pracować – komentuje Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy.
– Rajdy samochodowe są dla Lotos, producenta paliw i olejów silnikowych, naturalnym kierunkiem sponsoringowym. Cieszymy się, że to Kajetan Kajetanowicz będzie nadal reprezentował naszą markę w tym niezwykłym i wymagającym sporcie. To najpopularniejszy polski kierowca rajdowy, wielokrotny mistrz Polski oraz Europy. Po ubiegłorocznym, debiutanckim sezonie w WRC2 udowodnił, że jest gotowy na więcej. Wierzymy, że cenne doświadczenie zebrane podczas czterech rajdów zaprocentuje w tym roku i pozwoli zdobyć załodze Lotos Rally Team miejsce na podium. Start w pełnym cyklu rajdów WRC2 to na pewno duże wyzwanie. Natomiast dobrze wiemy też, jak bardzo pracowity i zdeterminowany jest zarówno Kajto, jak i cały jego zespół. To, że możemy go wspierać w tym kolejnym sezonie to dla nas wielki zaszczyt – podkreśla Jarosław Wittstock, wiceprezes Zarządu Grupy Lotos S.A. ds. korporacyjnych.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner Lotos Rally Team – Grupa Lotos, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: