
BMW iNext testowane na kole podbiegunowym
Nowy, elektryczny SUV BMW jest sprawdzany od pewnego czasu przez inżynierów marki pod kątem radzenia sobie w bardzo niskich temperaturach i na śliskich nawierzchniach.
Każdy nowy model samochodu przechodzi testy w różnych warunkach klimatycznych i na różnych rodzajach dróg. W przypadku aut elektrycznych zimowa aura stanowi szczególne wyznanie, ponieważ niskie temperatury zauważalnie zmniejszają sprawność baterii. Między innymi to sprawdzają inżynierowie BMW w prototypowych wersjach nowego modelu iNext, ale nie tylko.
Jak wyjaśnia producent, istotna jest praca całego systemu zarządzania energią, elektrycznego silnika, układu chłodzenia, a także systemu odzyskiwania energii. Nie bez znaczenia jest też wydajność ogrzewania kabiny.
Poza napędem, analizowane jest również zachowanie samochodu na drodze, praca zawieszenia oraz napędu na wszystkie koła i systemu kontroli trakcji. Pokryte śniegiem i lodem szwedzkie drogi szczególnie dobrze nadają się do tego ostatniego zadania, ponieważ poślizg może na nich wystąpić nawet podczas jazdy z relatywnie niedużymi prędkościami.
Seryjna wersja modelu iNext będzie powstawała w fabryce w Dingolfing, a jej produkcja ruszy w 2021 roku. BMW nie zdradza jeszcze jej nazewnictwa, ale rozmiary prototypu sugerują, że może być to iX5. Przed nim na rynku pojawią się jeszcze dwa elektryczne modele – iX3 oraz sedan klasy średniej.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: