BMW chce zmniejszyć liczbę wypadków na skrzyżowaniach
BMW jest w trakcie testowania nowej technologi systemów bezpieczeństwa, która ma pomóc kierowcom przy wykonywaniu manewru skrętu w lewo.
Nowy system bezpieczeństwa testowany obecnie na modelach BMW serii 5 ma pozwolić na zminimalizowanie liczby wypadków na skrzyżowaniach. Laserowe czujniki i kamera zamontowane z przodu pojazdu mają za zadanie skanować otoczenie w odległości 100 metrów od pojazdu i informować o niebezpieczeństwie, a nawet zatrzymać auto w razie potrzeby. Jak to działa?
![]() |
|
fot. BMW
|
Kiedy auto zbliża się do skrzyżowania, nawigacja satelitarna wysyła sygnał do kamery, która monitoruje przestrzeń przed pojazdem. Jeśli samochód znajduje się na pasie przeznaczonym do skrętu w lewo, wówczas aktywowane są dodatkowe czujniki, których zadaniem jest wykrycie potencjalnego zagrożenia. Jeśli w obszarze skanowania pojawi się inny pojazd, system ostrzeże kierowcę wyświetlając informację na wyświetlaczu pomiędzy zegarami.
![]() |
|
fot. BMW
|
W razie potrzeby asystent może również całkowicie zatrzymać pojazd, jednak będzie to możliwe jedynie przy prędkości 10 km/h. W przypadku gdyby system włączył się niepotrzebnie, kierowca może dezaktywować go przez naciśnięcie i puszczenie pedału hamulca.
Jeśli testy wypadną pozytywnie system trafi do masowej produkcji.
Najnowsze
-
-10°C i niemy diesel na parkingu. Winne są nie świece, a ten zapomniany element
Gdy słupek rtęci spada poniżej -10°C, twój diesel może przestać być samochodem, a stać się drogą bryłą lodu. Okazuje się, że za 9 na 10 porannych koszmarów odpowiada ten sam, lekceważony przez kierowców element. -
Opony to za mało. Te 2 płyny w aucie decydują o bezpieczeństwie zimą. Sprawdź przed wyjazdem!
-
Niebezpieczne „mikołajki” pod maską: na 8 z 10 płynów do spryskiwaczy nie można polegać
-
Świąteczny prezent od Forda: hybrydowy van, który ratuje zwierzęta. Zobacz, jak działa „112 dla zwierząt
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?


Zostaw komentarz: