Odliczanie rozpoczęte – premiera topowej wersji Golfa GTI
Premiera nowej, topowej wersji Golfa GTI będzie najważniejszym wydarzeniem tegorocznego spotkania fanów GTI nad Wörthersee.
Już za 2 dni rozpocznie się największe spotkanie miłośników GTI na świecie. Miejsce – tradycyjnie Reifnitz nad Jeziorem Wörth w Austrii. W ubiegłym roku 7.300 samochodów i około 125.000 gości zmieniło austriackie miasto w mekkę fanów GTI. Podobnej liczby aut oraz miłośników GTI organizatorzy spodziewają się również w tym roku. Wyjątkową atrakcją tegorocznego spotkania, którą przygotował Volkswagen będzie prezentacja Golfa GTI TCR – auta niemal gotowego do produkcji.
290-konna odmiana Golfa GTI, specjalnie dla uhonorowania fanów tego modelu, będzie miała światową premierę podczas tegorocznego zlotu nad Jeziorem Wörth. Najmocniejszy model w rodzinie Golfa GTI wejdzie do sprzedaży pod koniec roku.
Nowa odmiana Golfa GTI jest drogową wersją samochodu, który dwukrotnie zwyciężał w ogólnoświatowej serii wyścigów TCR i nazywa się tak samo, jak auto wyczynowe – Golf GTI TCR. Turbodoładowany silnik nowego Golfa GTI TCR osiąga moc 290 KM w przedziale od 5.000 do 6.800 obr./min. Jednostka napędowa TSI generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 370 Nm, który do kół przedniej osi trafia już od 1.600 obr./ min. Charakterystyka silnika TSI sprawia, że moment obrotowy o maksymalnej wartości utrzymuje się do aż 4.300 obr./min. 7-biegowa przekładnia o dwóch sprzęgłach (DSG) i blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi (obie należą do wyposażenia seryjnego) odpowiadają za sprawne przeniesienie ogromnego momentu obrotowego oraz za doskonałą trakcję.
Maksymalna prędkość Golfa GTI TCR wynosi 250 km/h, ale można ją zwiększyć do 264 km/h, jeśli nabywca zdecyduje się na usunięcie elektronicznego ogranicznika prędkości. Wówczas nowy GTI TCR będzie najszybszym Golfem GTI obecnej generacji. Dzięki silnikowi o mocy 290 KM seryjny Golf GTI TCR dysponuje oiągami porównywalnymi z osiągami samochodu wyczynowego z silnikiem o mocy 350 KM.
Ze sprzedażą na poziomie ponad 2,2 miliona egzemplarzy, Golf GTI stał się jednym z najpopularniejszych kompaktowych samochodów sportowych na świecie. Wszystko zaczęło się w 1976 roku, gdy Volkswagen zaoferował samochód z napędem na przednią oś i z silnikiem o mocy 110 KM, który zapewniał świetne osiągi. Pierwotnie miało powstać tylko 5.000 egzemplarzy Golfa GTI – do dzisiaj wyprodukowano aż 4.400 razy więcej.
Najnowsze
-
Koniec przywileju dla właścicieli aut elektrycznych. Życie za szybko go zweryfikowało
Różne są sposoby zachęcania kierowców do przesiadki na samochody elektryczne, a jednym z nich jest możliwość korzystania z buspasów. Okazuje się, że nie wszędzie ten pomysł się sprawdza, ponieważ elektryków zrobiło się zbyt dużo. Władze zdecydowały więc o likwidacji tego przywileju. -
Znasz trik taksówkarzy na chłodzenie auta bez klimatyzacji? Używaj, nawet jak masz klimę
-
Zderzenie motocyklistów przed przejściem. „Znowu to pierwszeństwo pieszych”
-
Wjazd samochodem do lasu – zasada jest odwrotna niż na drogach. Dotyczy wszystkich
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Zostaw komentarz: