
Policja jeździ złomem – NIK opublikowała raport
Najnowszy raport Najwyższej Izby Kontroli uderza w policję. Kontrolerzy przebadali stan policyjnej floty, a wnioski nasuwają się same. Pojazdów jest za mało, a te które służą, są wyeksploatowane. Na dodatek funkcjonariusze nie mają odpowiednich uprawnień do jazdy.
Jedna czwarta samochodów znajdujących się w policyjnej flocie ma przebieg powyżej 200 tys. km, a co siódmy samochód nie nadaje się do dalszej jazdy i powinien wylądować na warsztacie lub w skupie złomu. Taki wygląda sytuacja w polskiej policji, pomimo obniżenia w 2015 roku wymagań technicznych.
Podczas kontroli NIK wyszło, że 23 z 25 jednostek nie posiada sprzętu transportowego w stanie zgodnym z obowiązującymi normami. Dwa lata temu normy obniżono o ponad 2500 sztuk. Pomimo tego w 2016 roku w polskiej policji brakowało 636 pojazdów. Głównie chodziło o furgony, samochody terenowe i pojazdy specjalistyczne. Wielu policjantów ankietowanych przez NIK powiedziało, że z powodu braku pojazdów lub złego stanu technicznego musieli przekładać realizację zadań na później.
Poza stanem radiowozów kolejnym problemem w polskiej policji jest brak odpowiedniego przeszkolenia. Ponad połowa policjantów w komendach wojewódzkich i prawie jedna trzecia w komendach powiatowych nie posiada uprawnień do kierowania pojazdami uprzywilejowanymi. Nie mogą więc używać sygnału i jeździć na wezwanie jako pojazd uprzywilejowany. Policjanci przyznali się, że używają specjalnego oznakowania mimo braku uprawnień.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji nie skomentowało jeszcze wyników raportu.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
jak kupili alfy to nie dziwne że na złom