Nowy SUV Porsche – model Cajun
Nowy model Porsche - Cajun, ma poszerzyć obecność marki w segmencie SUV oraz dotrzeć do kolejnej, młodszej niż dotychczas, grupy docelowej.
Cajun będzie już niebawem zjeżdżać z taśm fabryki w Lipsku. Ma być lekkim, łatwym w prowadzeniu i posiadającym typowe cechy Porsche samochodem.
Auto ma być wyposażone w cztery oddzielne fotele, ale osoby siedzące z tyłu prawdopodobnie będą miały mniej miejsca niż np. w Q5, z powodu krótszej tylnej części nadwozia i opadającej linii dachu. |
fot. Porsche
|
Projekt Cajun zakłada 3-drzwiowe nadwozie, korzystające z płyty podłogowej Audi Q5. |
fot. Porsche
|
Nabywcy będą mieli do wyboru dwie jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne, współpracujące z przekładniami manualnymi oraz 7-biegową PDK. Podstawowy, 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik będzie pochodzić z Audi. Ma mieć pojemność 2.0 i dysponować mocą 240 KM. Najmocniejsza wersja ma osiągać setkę poniżej 6 sekund. Jest również plan, aby w późniejszym czasie samochód dołączył do grona aut z napędem hybrydowym.
W stosunku do Audi,Q5, Porsche Cajun będzie krótszy i o 9 centymetrów szerszy. |
fot. Porsche
|
Większość rozwiązań wykorzystanych przy projektowaniu Cajuna korzysta z doświadczeń Audi. Jednak można być pewnym, że o sportową charakterystykę układu jezdnego (pakiet Sport Chrono) zadba Porsche.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: