Nowy SUV Porsche – model Cajun
Nowy model Porsche - Cajun, ma poszerzyć obecność marki w segmencie SUV oraz dotrzeć do kolejnej, młodszej niż dotychczas, grupy docelowej.
Cajun będzie już niebawem zjeżdżać z taśm fabryki w Lipsku. Ma być lekkim, łatwym w prowadzeniu i posiadającym typowe cechy Porsche samochodem.
Auto ma być wyposażone w cztery oddzielne fotele, ale osoby siedzące z tyłu prawdopodobnie będą miały mniej miejsca niż np. w Q5, z powodu krótszej tylnej części nadwozia i opadającej linii dachu. |
![]() |
fot. Porsche
|
Projekt Cajun zakłada 3-drzwiowe nadwozie, korzystające z płyty podłogowej Audi Q5. |
![]() |
fot. Porsche
|
Nabywcy będą mieli do wyboru dwie jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne, współpracujące z przekładniami manualnymi oraz 7-biegową PDK. Podstawowy, 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik będzie pochodzić z Audi. Ma mieć pojemność 2.0 i dysponować mocą 240 KM. Najmocniejsza wersja ma osiągać setkę poniżej 6 sekund. Jest również plan, aby w późniejszym czasie samochód dołączył do grona aut z napędem hybrydowym.
W stosunku do Audi,Q5, Porsche Cajun będzie krótszy i o 9 centymetrów szerszy. |
![]() |
fot. Porsche
|
Większość rozwiązań wykorzystanych przy projektowaniu Cajuna korzysta z doświadczeń Audi. Jednak można być pewnym, że o sportową charakterystykę układu jezdnego (pakiet Sport Chrono) zadba Porsche.
Najnowsze
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Każdy, kto choć raz próbował zaparkować w Warszawie, wie, że to walka o każdy centymetr. W tej codziennej bitwie o przestrzeń, na pierwszej linii frontu często stoją ci, którzy najbardziej potrzebują wsparcia – osoby z niepełnosprawnościami. Przeznaczone dla nich miejsca, oznaczone jako tzw. „koperty”, bywają bezczelnie zajmowane. Inny proceder to kupno karty uprawniającej do legalnego […] -
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
-
Via Carpatia to droga donikąd? Oto dlaczego Polska wschodnia wciąż nie ma swojej ekspresówki
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
Zostaw komentarz: