Mercedes-Benz klasy A – nadciąga czwarta generacja
Czwarta generacja klasy A z nowym systemem multimedialnego MBUX oferuje liczne funkcje zarezerwowane wcześniej dla aut luksusowych.
Co nowego znalazło się w odmłodzonym modelu? Zacznijmy od tego, że rozstaw osi wzrósł o 30 mm, a rozstaw przednich kół o 14 mm. Zmodyfikowano przednie zawieszenie z kolumnami MacPhersona i aluminiowymi wahaczami poprzecznymi. Wersje 4MATIC mają teraz mocniejsze silniki i otrzymują tylną oś z czterema wahaczami na koło. Dorzucono też regulację tłumienia (opcja) z elektronicznym sterowaniem. Udoskonalono napęd na obie osie z elektromechanicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym. Po raz pierwszy – w określonych sytuacjach – klasa A potrafi poruszać się częściowo autonomicznie, a na życzenie może być wyposażona m.in. w reflektory Multibeam LED.
Wewnątrz dwa ekrany o przekątnej do 10,25” (26 cm) łączą się pod wspólną taflą szkła w wolnostojący, panoramiczny kokpit (pomijając bazowy wariant z wyświetlaczami 7”). W opcji dostępne są: nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach i iluminowane otwory wentylacyjne, których kształt przywodzi na myśl silniki odrzutowe, a także: podgrzewanie i wentylacja foteli, oraz pakiet wielokonturowych foteli z przednimi siedzeniami z funkcją masażu.
	
	
Urósł także bagażnik: jest o 29 l pojemniejszy niż w poprzedniczce – jego pojemność wynosi 370 l.
Najciekawszy jest jednak system multimedialny – MBUX (Mercedes-Benz User Experience), który ma zdolność uczenia się i szeroką możliwość personalizacji. Obsługuje sie go dotykowo za pomocą ekranu, panelu (opcja) na konsoli środkowej oraz paneli na kierownicy. Ma sterowanie głosowe z rozpoznawaniem naturalnych sformułowań i aktywacją za pomocą hasła: „Hej, Mercedes” (opcja).
Na pokładzie znalazła się kontrola odległości wspierająca kierowcę w utrzymaniu bezpiecznego dystansu i obieraniu toru jazdy. Prędkość pojazdu jest teraz automatycznie regulowana także w zakrętach, na skrzyżowaniach i rondach. Dodatkowo na pokładzie działa układ, który potrafi rozpoznać ryzyko uderzenia w tył auta. Jeśli niebezpieczeństwo kolizji narasta, może też uruchomić hamulce w trakcie postoju, zmniejszając w ten sposób wstrząs spowodowany wypadkiem i minimalizując ryzyko odniesienia obrażeń.
	
	
W chwili premiery Klasa A trafia na rynek z trzema jednostkami do wyboru:
– A 200 (120 kW/163 KM, 250 Nm) z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT (średnie zużycie paliwa 5,1 l/100 km, średnie emisje CO2 120 g/km) lub 6-stopniową skrzynią manualną (średnie zużycie paliwa 5,6 l/100 km, średnie emisje CO2 133 g/km)
– A 250 z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT (165 kW/224 KM, 350 Nm; średnie zużycie paliwa 6,0 l/100 km, średnie emisje CO2 141 g/km)
– A 180 d z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT (85 kW/116 KM, 260 Nm; średnie zużycie paliwa 4,1 l/100 km, średnie emisje CO2 108 g/km)
Zamówienia na nową Klasę A ruszają w marcu, a jej rynkowa premiera odbędzie się wiosną.
	
	
Najnowsze
- 
                                                
                                                    
	Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. - 
                                                
                                                    
	Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
 - 
                                                
                                                    
	Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
 - 
                                                
                                                    
	Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
 - 
                                                
                                                    
	Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	
	
	
	
	
Zostaw komentarz: