Ford KA+ Active inspirowany samochodami SUV wjeżdża do Polski
Ford zaprezentował właśnie nowy model KA+ w wersji crossover, czyli KA+ Active, który ma dawać więcej komfortu i wygody, więcej systemów wspomagających kierowcę, niż oferuje jego poprzednik. Auta trafią do sprzedaży w Europie jeszcze w tym roku.
Wersja Active jest drugim z nowej serii samochodów Active oferowanych przez Forda, po Fiesta Active, która trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku. Modele Active charakteryzuje styl inspirowanym SUV-ami, podwyższone zawieszenie i dodatkowe elementy chroniące nadwozie, przy jednoczesnym zachowaniu całej praktyczności hatchbacków i prawdziwej przyjemności z jazdy dzięki typowym dla Forda charakterystykom samochodu.
Dysponujące miejscem dla pięciu osób i ich bagażu, modele KA+ i KA+ Active są dostępne z systemem komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3, z wycieraczkami z czujnikiem deszczu, czy z automatycznymi reflektorami. Producent oferuje do nich wybór silników benzynowych i wysokoprężnych, m.in. trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z Ti-VCT (z regulacją faz rozrządu dwoma niezależnie pracującymi wałkami), oferujący moc 70 KM lub 85 KM oraz silnik wysokoprężny TDCi o mocy 95 KM.
KA+ Active wzmacnia ofertę kompaktowego pięciodrzwiowego modelu Forda podwyższonym zawieszeniem o 23 milimetry, charakterystyczną konstrukcją przedniego wlotu powietrza, wyróżniającymi się elementami wykończeniami wnętrza.
Wszystkie wersje modelowe KA+ i KA+ Active oferują bogate wyposażenie standardowe, w tym elektryczne sterowanie przednich szyb i lusterek zewnętrznych, zamek centralny sterowany pilotem, asystent ruszania pod górę, ogranicznik prędkości oraz system Ford EasyFuel.
W odpowiedzi na życzenia klientów, przestrzeń bagażowa jest łatwiej dostępna dzięki przełącznikowi zamontowanemu na drzwiach bagażnika ułatwiającemu jego otwieranie, niezależnie od wygodnej dźwigni otwierania bagażnika dostępnej z fotela kierowcy.
Sześć poduszek powietrznych, elektroniczny system kontroli stabilności i system monitorowania ciśnienia w oponach chronią pasażerów, a dostępne rozwiązanie Ford MyKey pozwala właścicielowi ustawić maksymalną prędkość i limit głośności systemu audio, a także zapewnić, że funkcje bezpieczeństwa nie zostaną wyłączone, gdy Fordem KA+ będzie jeździł młody i niedoświadczony kierowca.
Ford KA+ i KA+ ACTIVE – specyfikacja techniczna
KA+ Podstawowe dane techniczne
|
Silnik |
Rzędowy, trzycylindrowy, benzynowy, pojemność 1 194 cm3, niezależne sterowanie fazami dla obu wałków rozrządu (Ti-VCT), czystość spalin zgodna z Euro 6 |
Rzędowy, czterocylindrowy, wysokoprężny, pojemność 1 499 cm3, wtrysk bezpośredni Common-Rail, turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopat, czystość spalin zgodna z Euro 6. |
|
|
Maks. moc: 70 KM (52 kW) |
Maks. moc: 85 KM (63 kW) |
Maks. moc: 95 KM (70 kW) |
|
|
Maksymalny moment obrotowy: 113,5 Nm |
Maksymalny moment obrotowy: 115 Nm |
Maksymalny moment obrotowy: 215 Nm |
|
|
Układ napędowy |
Napęd kół przednich, 5-biegowa przekładnia manualna |
||
|
Zawieszenie kół |
Przód – niezależne na kolumnach MacPherson, sprężyny śrubowe i stabilizator przechyłów |
||
|
Tył – Częściowo niezależne z belką skrętną, sprężyny śrubowe I amortyzatory |
|||
|
Układ kierowniczy |
Typ – Zębatkowy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS) |
||
|
Obręcze kół i opony |
15-calowe obręcze stalowe, opony 195/55 R 15 15-calowe obręcze aluminiowe, opony 195/55 R 15 |
||
KA+ Wymiary i masy
|
Wymiary pojazdu |
Długość całkowita (mm) |
Całkowita |
Całkowita |
Rozstaw osi (mm) |
Pojemność bagażnika (litrów) |
|
5-drzwiowy hatchback |
3 941 |
1 704 |
1 524 |
2 489 |
270 |
KA+ Zużycie paliwa, emisja spalin
|
|
Zużycie paliwa l/100 km |
|||
|
|
Emisja CO2 (g/km)* |
Cykl |
Cykl pozamiejski |
Zużycie |
|
1.2 Ti-VCT, benzynowy 70 KM |
117 |
6,3 |
4,4 |
5,1 |
|
1,2 Ti-VCT benzynowy 85 KM |
114 |
6,1 |
4,4 |
5,0 |
|
1,5 TDCi wysokoprężny 95 KM |
99 |
4,1 |
3,5 |
3,7 |
KA+ Active Podstawowe dane techniczne
|
Silnik |
Rzędowy, trzycylindrowy, benzynowy, pojemność 1 194 cm3, niezależne sterowanie fazami dla obu wałków rozrządu (Ti-VCT), czystość spalin zgodna z Euro 6 |
Rzędowy, czterocylindrowy, wysokoprężny, pojemność 1499 cm3, wtrysk bezpośredni Common-Rail, turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopat, czystość spalin zgodna z Euro 6 |
|
Maks. moc: 85 KM (63 kW) |
Maks. moc: 95 KM (70 kW) |
|
|
Maksymalny moment obrotowy: 115 Nm |
Maksymalny moment obrotowy: 215 Nm |
|
|
Układ napędowy |
Napęd kół przednich, 5-biegowa przekładnia manualna |
|
|
Zawieszenie kół |
Przód – niezależne, na kolumnach MacPherson, sprężyny śrubowe z Z hydraulicznym ogranicznikiem odbicia zawieszenia i usprawnionym stabilizatorem przechyłów. |
|
|
Tył – Częściowo niezależne z belką skrętną, sprężyny śrubowe, amortyzatory z hydraulicznym ogranicznikiem odbicia zawieszenia |
||
|
Układ kierowniczy |
Typ – Zębatkowy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS) |
|
|
Obręcze kół i opony |
15-calowe obręcze aluminiowe, opony 185/60 R 15 |
|
KA+ Active wymiary
|
Wymiary pojazdu |
Długość całkowita (mm) |
Całkowita |
Całkowita |
Rozstaw |
Pojemność bagażnika |
|
5-drzwiowy hatchback |
3 955 |
1 743 |
1 551 |
2 489 |
270 |
KA+ Active Zużycie paliwa, emisja spalin
|
|
Zużycie paliwa l/100 km |
|||
|
|
Emisja CO2 (g/km)* |
Cykl |
Cykl pozamiejski |
Zużycie |
|
1,2 Ti-VCT benzynowy 85 KM |
129 |
6,8 |
5,0 |
5,7 |
|
1,5 TDCi wysokoprężny 95 KM |
108 |
4,3 |
4,0 |
4,1 |
* Oficjalnie dane homologacyjne, dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną opublikowane w przed premierą rynkową.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: