Ćwierćfinaliści konkursu na Światowy Samochód Roku 2018
Komitet World Car Awards ogłosił, że sporządzono listę aut, które zdobyły prawo walki o półfinał.
Komitet Sterujący World Car Awards ogłosił, że międzynarodowa korporacja księgowo-analityczna KPMG dokonała całościowej analizy pierwszego głosowania jurorów w tegorocznym Konkursie (15.01) i sporządziła listy aut, które zdobyły prawo walki o półfinał. Kolejne głosowanie odbędzie się 13.02.2018, zaś zwycięzców poznamy 28.03.2018 podczas gali otwierającej Międzynarodowy Salon Samochodowy NYIAS 2018 w Nowym Jorku.
Poniżej lista samochodów, które walczyć będą o półfinał w poszczególnych kategoriach (w kolejności alfabetycznej):
Kategoria główna, Światowy Samochód Roku (World Car of the Year) 2018
Alfa Romeo Giulia
BMW X3
Kia Stinger
Land Rover Discovery
Mazda CX-5
Nissan LEAF
Range Rover Velar
Toyota Camry
Volkswagen T-Roc
Volvo XC60
Światowy Miejski Samochód Roku (World Urban Car of the Year) 2018:
Ford Fiesta
Hyundai Kona
Nissan Micra
Suzuki Swift
Volkswagen Polo
Światowy Ekskluzywny Samochód Roku (World Luxury Car of the Year) 2018:
Audi A8
BMW 6 Gran Turismo
Lexus LS
Porsche Cayenne
Porsche Panamera
Światowy Samochód Sportowy Roku (World Performance Car of the Year) 2018:
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Audi RS 3 Sedan
BMW M5
Honda Civic Type R
Lexus LC 500
Światowy Zielony Samochód Roku (World Green Car of the Year) 2018:
BMW 530e iPerformance
Chevrolet Cruze Diesel
Chrysler Pacifica Hybrid
Nissan LEAF
Jak co roku, w rywalizacji o tytuł Światowego Samochodowego Designu Roku (World Car Design of the Year) 2018 walczyły wszystkie auta kandydujące we wszystkich kategoriach, zaś o sporządzenie krótkiej listy ćwierćfinalistów poproszono członków Panelu Designerów WCOTY, składającego się z siedmiorga wybitnych autorytetów w dziedzinie stylistyki. Są to (alfabetycznie): Anne Asensio (Francja – Vice-President, Design – Dassault Systemes), Gernot Bracht (Niemcy – Pforzheim Design School), Patrick le Quément (Francja – Designer and President of the Strategy Committee – The Sustainable Design School), Sam Livingstone (Wlk. Brytania – Car Design Research and Royal College of Art), Tom Matano (USA – School of Industrial Design at Academy of Art University in San Francisco), Gordon Murray (Wlk. Brytania – Gordon Murray Design) oraz Shiro Nakamura (Japonia – CEO, Shiro Nakamura Design Associates Inc.).
Szacowne grono autorytetów wskazało następujących kandydatów:
Citroen C3 Aircross
Lexus LC 500
Range Rover VELAR
Renault Alpine A110
Volvo XC 60
Najnowsze
-
Koniec przywileju dla właścicieli aut elektrycznych. Życie za szybko go zweryfikowało
Różne są sposoby zachęcania kierowców do przesiadki na samochody elektryczne, a jednym z nich jest możliwość korzystania z buspasów. Okazuje się, że nie wszędzie ten pomysł się sprawdza, ponieważ elektryków zrobiło się zbyt dużo. Władze zdecydowały więc o likwidacji tego przywileju. -
Znasz trik taksówkarzy na chłodzenie auta bez klimatyzacji? Używaj, nawet jak masz klimę
-
Zderzenie motocyklistów przed przejściem. „Znowu to pierwszeństwo pieszych”
-
Wjazd samochodem do lasu – zasada jest odwrotna niż na drogach. Dotyczy wszystkich
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Zostaw komentarz: