
Volvo XC60 – pierwsze szczegóły przed Genewą
Szwedzki producent stopniuje napięcie tuż przed premierą swojego najważniejszego modelu. W sieci pojawiły się pierwsze teasery nowego Volvo XC60. Poznaj najważniejsze szczegóły na temat drugiej odsłony popularnego SUV-a.
Pierwsze zdjęcia, które ujawniło Volvo kilka dni temu prezentowały przedni pas wraz z lampami w charakterystycznym kształcie „młota Thora”, które stały się już znakiem rozpoznawczym samochodów szwedzkiej marki. Dzięki temu wiemy, że mniejszy model będzie w dużym stopniu nawiązywał do modelu XC90.

Nowe XC60 powstaje na płycie podłogowej SPA. To oznacza, że rozstaw osi będzie nieznacznie większy, a długość nadwozia ma mierzyć 4,65 m. Skorzystają na tym pasażerowie w drugim rzędzie siedzeń, powiększy się też bagażnik. Podstawowe modele będą oferowane z napędem na przednią oś, ale napęd na wszystkie koła będzie dostępny za dopłatą.
Pod maską pojawią się wyłącznie silniki czterocylindrowe o pojemności nie przekraczającej dwóch litrów. Oprócz jednostek benzynowych i wysokoprężnych będą dostępne odmiany hybrydowe oraz elektrycznie. Na dwie ostatnie trzeba będzie poczekać nieco dłużej. Podstawowym silnikiem będzie jednostka benzynowa o pojemności 1,5 litra. Najmocniejszy wariant zaoferuje około 400 KM maksymalnej mocy. Już teraz możemy podejrzewać, że będzie to hybryda typu plug-in.

Oficjalna premiera nowego Volvo XC60 została zaplanowana na 7 marca. Wtedy startuje salon motoryzacyjny w Genewie. Prezentowany SUV nie będzie jedyną premiera Volvo w tym roku. Już za kilka miesięcy poznamy kolejnego crossovera – XC40.

Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: