
Ferrari 812 Superfast – następca F12berlinetta
Włoska stajnia zaprezentowała najnowsze gran turismo, które kontynuuje linię zapoczątkowaną przez 599 GTB Fiorano i F12berlinetta. Model 812 Superfast to najszybsza maszyna w gamie producenta z Maranello.
Pod maską Ferrari 812 Superfast pracuje najmocniejszy silnik, jaki do tej pory pojawił się w produkcyjnym modelu Ferrari. Jednostka V12 o pojemności 6,5 litra rozwija 800 KM przy 8500 obr./min oraz 718 Nm przy 7000 obr./min. Prawdopodobnie jest to ostatni model włoskiej marki wyposażony w wolnossący silnik. Producent podaje, że średnie spalanie w tym modelu wynosi 14,9 l/100 km.
Dwanaście cylindrów połączono z dwusprzęgłową przekładnią o siedmiu przełożeniach, którą dopracowano pod kątem szybkości pracy. Dzięki temu nowe Ferrari rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 340 km/h. Podobne parametry oferowało nieco słabsze, ale lżejsze Ferrari F12tdf. Nowy model waży 1525 kg.
Po raz pierwszy w historii włoska stajnia zastosowała elektryczne wspomaganie kierownicy, które miało pomóc w redukcji wagi nie wpływając tym samym na precyzję prowadzenia. W modelu 812 Superfast znajdziemy również system skrętnych kół tylnych (Virtual Short Wheelbase), które poprawiają zwrotność oraz stabilność w zakrętach oraz Side Slip Control pozwalający sterować kątem poślizgu.
Stylistyka Ferrari 812 Superfast mocno nawiązuje do poprzednika i modelu GTC4 Lusso, ale włoscy styliści zrobili kawał dobrej roboty. Oficjalny debiut 812 Superfast już za kilka tygodni w Genewie. Cena jest na razie tajemnicą, ale zagraniczne źródła mówią o kwocie 250 tys. funtów.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: