
Opel Insignia Sports Tourer – najpiękniejsze kombi na rynku?
Poznaliśmy już wygląd drugiej generacji Opla Insigni, a teraz przyszedł czas na wersję kombi, która nosi nazwę Sports Tourer. Mamy oficjalnie zdjęcia nowego modelu oraz pierwsze dane techniczne. Wszystko wskazuje na to, że zapowiada się prawdziwy hit.
Kilka tygodni temu poznaliśmy Opla Insignię Grand Sport, a kilka godzin temu niemiecki producent odsłonił wersję kombi – Sports Tourer. Przy okazji poznaliśmy pierwsze fakty dotyczące przedstawiciela segmentu D.
Niemieckim konstruktorom udało się zmniejszyć masę samochodu aż o 200 kg w porównaniu z poprzednim modelem. Przy okazji powiększono przestrzeń bagażnika aż o 110 litrów. Nowy Opel Insignia ma długość 498,6 cm, wysokość 148,3 cm i rozstaw osi 282,9 cm. Ostatni parametr zwiększono o 9,2 cm. Nowa wersja oferuje pojemność bagażnika wynoszącą 520 litrów (wcześniej 490 litrów). Po złożeniu oparć tylnych siedzeń maksymalna pojemność bagażnika wzrasta do 1640 litrów.
Na liście wyposażenia wersji kombi znajdziemy nowe reflektory LED IntelliLux, które oświetlają wybrane fragmenty drogi, zapewniając optymalną widoczność. Następną nowością jest system HUD wyświetlający przed oczami kierowcy najważniejsze informacje oraz nowa generacja urządzenia multimedialnego OnStar.
W nowej Insignii znajdziemy inteligentny napęd na cztery koła, który rozkłada moment obrotowy na poszczególne koła, żeby zapewnić optymalną przyczepność. Taki napęd przyda się na zwykłych drogach, a także na mokrym i zaśnieżonym asfalcie. Na liście wyposażenia znajdziemy system FlexRide, czyli zawieszenia z amortyzatorami o zmiennym stopniu tłumienia. Kierowca ma do wyboru trzy tryby zawieszenia: Standard, Sport i Tour.
Insignia Sports Tourer będzie dostępna z turbodoładowanymi benzyniakami i jednostkami wysokoprężnymi. Wraz z nimi będzie oferowany 8-biegowy automat, ale w standardzie auto będzie dostępne z 6-biegową skrzynią mechaniczną. Nowy Opel Insignia Sports Tourer będzie miał premierę w Genewie, a rozpoczęcie sprzedaży rozpocznie się w lutym.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: