
Koniec ze skrobaniem szyb w samochodzie
Nikt nie lubi porannego skrobania szyb. Dlatego inżynierowie Volkswagena opracowali skuteczny sposób, który szybko pomoże przygotować nasz samochód do jazdy w zimowy poranek.
Podgrzewana przednia szyba nie jest nowym wynalazkiem w branży motoryzacyjnej. Wielu producentów oferuje takie rozwiązanie od dziesięcioleci. Dotychczas stosowano delikatne druciki zatopione w szkle. Jednak w czasie jazdy pod światło ich obecność się uwydatnia, co może irytować kierowców.
Dlatego inżynierowie Volkswagena opracowali system, który nazywają bezprzewodowo podgrzewaną szybą. Pomiędzy warstwami szkła umieszczono cienką powłokę ze srebra, która jest przewodnikiem prądu elektrycznego i zamienia go w ciepło. Maksymalna moc wynosi od 400 do 500 wat i pozwala w kilka minut pozbyć się warstwy lodu z przedniej szyby.
Z kolei w dolnej części szyby umieszczono niewidoczne z zewnątrz druciki służące do odmrażania piór wycieraczek.
Nowy wynalazek można wykorzystać również w lecie, gdzie cienka warstwa srebra działa jak tarcza, która chroni przed upałem. Potrafi odbić nawet do 60 proc. ciepła słonecznego i sprawić, że temperatura we wnętrzu samochodu będzie nawet o 15 stopni Celsjusza niższa. Dzięki temu klimatyzacja może szybciej schłodzić wnętrze.
Bezprzewodowe podgrzewanie szyby jest dostępne w Golfie, Passacie, Golfie Sportsvanie, Tiguanie, Sharanie w cenie od 1220 zł.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: