
Koniec z kręceniem liczników!
Posłowie coraz częściej interesują się sprawami związanymi z kierowcami i motoryzacją. Ministerstwo Sprawiedliwości rozważa wprowadzenie surowych kar za proceder cofania liczników w samochodach. W tej sprawie interpelację złożyła poseł Joanna Fabisiak.
Duża część samochodów sprowadzanych do Polski ma cofnięty licznik. Co więcej, firmy zajmujące się „korygowaniem” stanu licznika działają w dobre, zgodnie z polskim prawem. Obecnie obowiązujące przepisy nie zakazują zmian wskazań licznika. Pod warunkiem, że poinformujemy o tym potencjalnego klienta przed zakupem. W praktyce żaden handlarz samochodów nie przyznaje się do takiego zabiegu, a firmy oferujące takie usługi umywają ręce.
Posłanka Joanna Fabisiak skierowała jakiś czas temu interpelację do Ministerstwa Sprawiedliwości. Odniósł się do niej podsekretarz stanu ministerstwa Marcin Warchoł, stwierdzając, że wprowadzenie nabywcy w błąd i doprowadzenie go do niekorzystnego rozporządzenia mieniem jest przestępstwem z art. 286 Kodeksu karnego.
Nie pomoże w tej sprawie sprawienie, że zmiana wskazania licznika będzie traktowana jak przestępstwo. Konieczne będzie bezsporne ustalenie, kto dokonał korekty licznika, a przecież mogła to zrobić osoba sprowadzająca auto do kraju, ale również osoba sprzedająca lub nowy nabywca.
Resort sprawiedliwości zwrócił się do Związku Dealerów Samochodów oraz do Polskiego Związku Motorowego o informację, czy zastosowane w autach rozwiązania technologiczne pozwalają na precyzyjne ustalenie, czy i kiedy nastąpiła zewnętrzna i nieuprawniona interwencja we wskazania licznika przebiegu kilometrów pojazdu, także z podaniem konkretnej daty i godziny takiej interwencji.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: