
Gosia Rdest wystartuje w TCR Germany
Gosia Rdest zdradziła plany na następny sezon. Jest już potwierdzone, że w 2017 roku zobaczymy Polkę w serii ADAC TCR Germany. Wystartuje samochodem Audi RS3 LMS w barwach zespołu Target Competition.
Jest już pewne, że Gosia Rdest wystąpi w serii ADAC TCR Germany. Tuż przed Świętami podpisała kontrakt z zespołem Target Competition. „Niezmiernie się cieszę, że jeszcze przed końcem roku wiem z kim, gdzie i czym będę jechać w sezonie 2017. Starty w serii TCR Germany to na pewno spore wyzwanie, bo w mojej karierze wyścigowej to pierwszy raz, kiedy będę startować w otwartych mistrzostwach. Samochody bazowo są do siebie podobne, ale jednak mamy tutaj kilka różnych marek” – mówi Gosia. Będzie to nowość dla Polki, która w minionych latach startowała w monomarkowych pucharach.
Seria ADAC TCR Germany towarzyszy wyścigom ADAC GT Masters. Rozwija się w bardzo dynamicznym tempie, pozostając w tym momencie jedną z najatrakcyjniejszych opcji dla kierowców nastawionych na rozwój wyścigowych umiejętności. Konkurencja jest duża, a walka bardzo zaciekła. W stawce zobaczymy ponad 30 kierowców, rywalizujących samochodami marek takich jak: Audi, Honda, Seat, KIA, Volkswagen, Opel. Prawdopodobnie do tego grona dołączą także Ford, Hyundai, Subaru, Alfa Romeo, a za dwa lata również BMW i Mercedes, co świadczy o tym, jak szerokie perspektywy rozwoju stoją przed tą serią.
Nowy sezon to sporo nowości dla Gosi Rdest. Jedno pozostaje niezmienne – 23-latka pozostaje wierna marce Audi, z którą związała się trzy lata temu. „Samochód będzie nowy – Audi RS3 LMS, ale cieszę się, że zostaję z rodziną Audi Sport. Śledząc testy pojazdu w długim dystansie na Nurburgringu, oceniam, że auto nie tylko prezentuje się fantastycznie, ale co najważniejsze jest też bardzo szybkie” – mówi Gosia. Audi RS3 LMS to model zaprezentowany kilka miesięcy temu, stworzony specjalnie do serii TCR. Gosia odbiera swój samochód pod koniec stycznia.
W 2017 roku w ADAC TCR Germany wystąpi 13 zespołów. Zespół Target Competition ma ugruntowaną pozycję w seriach TCR. W zeszłym roku razem z Joshem Filesem za kierownicą wygrali serię TCR Germany, startowali też w TCR International.
„Cieszę się, że będę występować w niebiesko – czarnych barwach zespołu Target Competition, który na rynku samochód turystycznych, przednionapędowych ma wysoką renomę. Będę pracować z doświadczonym zespołem, w którym dodatkowo panuje niezwykła, wręcz rodzinna atmosfera, czuć ten team spirit. Miesiąc temu miałam okazję tego doświadczyć podczas startu właśnie z tym zespołem w gościnnym występie w Portugalii za kierownicą Honcy Civic. Współpraca układała się bardzo dobrze. Zespół ma bardzo dobrego inżyniera z wieloletnim doświadczeniem w serii DTM. Oczywiście będę kontynuować także współpracę z moim inżynierem z zeszłego sezonu – Domasem Zinkieviciusem” – zdradza Gosia.
Apetyt 23-letniej zawodniczki rośnie w miarę jedzenia. Gosia zdradza, że jedna seria wyścigowa w sezonie nie jest szczytem jej ambicji i nakreśla szersze plany. „Moim marzeniem na 2017 jest, aby pojechać w dwóch seriach wyścigowych. TCR Germany jest już pewne, ale cały czas staram się zebrać środki, by móc ponownie wystartować w serii Audi Sport TT Cup. Oczywiście nie zamierzam pozostawić samotnie mojego Seata Leona Racera, bo planujemy wystartować także w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski i jeżeli kalendarze pozwolą, również w Polsce powalczyć o tytuły”.
Niezależnie od tego czy w jednej czy w dwóch seriach, możemy być pewni, że Gosia dostarczy nam silnych emocji, czyli tego co w motorsporcie lubimy najbardziej. „W tym momencie jestem już bardzo głodna jazdy, adrenaliny, ścigania się, treningów i walki o jak najwyższe lokaty. W 2017 rok wkraczam z ogromną motywacją, determinacją i żądzą walki” – zapowiada najszybsza Polka na torach wyścigowych.
ADAC TCR Germany to siedem weekendów wyścigowych w sezonie, podczas których odbędzie się czternaście wyścigów. W kalendarzu uwzględniono sześć torów wyścigowych w trzech krajach. Formuła weekendu wyścigowego to dwie sesje treningowe po 30 minut, 35 minut kwalifikacji i dwa wyścigi po 30 minut – jeden w sobotę, drugi w niedzielę.
Kalendarz ADAC TCR Germany na sezon 2017 przedstawia się następująco:
28.04. – 30.04. Oschersleben
09.06. – 11.06. Red Bull Ring
07.07. – 09.07. Oschersleben
14.07. – 16.07. Zandvoort
04.08. – 06.08. Nürburgring
15.09. – 17.09. Sachsenring
22.09. – 24.09. Hockenheim
Najnowsze
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
Filarami filozofii Alpine jest lekkość, francuski savoir vivre oraz uśmiech na twarzy kierowcy. To te elementy przyświecały projektantom modelu A290, bazującego na niedawno wskrzeszonym Renault 5. Elektryczny hothatch nie tylko pokazuje silną zmianę kierunku rozwoju marki, ale jednocześnie stanowi zapowiedź nadchodzącej gamy. Plany producenta obejmują bowiem aż siedem nowych modeli Alpine, które mają zostać wprowadzone […] -
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
-
Motocykliści giną 27 razy częściej niż kierowcy aut! Wypadki na jednośladach w Polsce: statystyki, przyczyny i jak jeździć bezpieczniej
-
Chińskie baterie litowo-jonowe biją rekordy! 520 km zasięgu w 5 minut – czy to koniec ery spalinówek?
Zostaw komentarz: