Koniec sprzedaży Hondy Civic Type R
W związku z rychłym wejściem w życie restrykcyjnej normy dotyczącej emisji spalin - Euro 5, Honda poinformowała o planowanym na koniec 2010 roku zakończeniu sprzedaży modelu Civic Type R w wielu rejonach Europy. Żałujemy...
Zgodnie z trendem obowiązującym w rejonie europejskim, producenci samochodów oferują coraz to oszczędniejsze, emitujące niewielką ilość zanieczyszczeń do atmosfery pojazdy. Wiele państw doceniło wysiłki tych firm, a ich rządy opracowały systemy wspierające sprzedaż pro-ekologicznych produktów, bo rezygnacja z tych bardziej uciążliwych dla środowiska jest nieuchronna. Honda ma nadzieję na podobne inicjatywy tam, gdzie jeszcze ich nie podjęto. Firma kończy sprzedaż swojego kultowego modelu w wielu krajach Europy.
Honda Civic Type R |
![]() |
fot. Honda
|
Firma pracuje nad tym, by oprócz małego spalania i niskiego poziomu emisji spalin, pojazdy Hondy oferowały typowy dla tej marki dreszczyk emocji. Taka idea przyświecała wprowadzeniu na rynek modelu CR-Z. Prowadząc to małe hybrydowe coupe, kierowca może skorzystać z trzech trybów jazdy, w tym trybu pozwalającego na prowadzenie auta w bardziej sportowym stylu.
W Polsce norma Euro 5 zacznie obowiązywać tak samo, jak w większości krajów europejskich. Być może nowe przepisy przyczynią się do wzrostu świadomości ekologicznej społeczeństwa i w konsekwencji zwiększenia zainteresowania zakupem samochodów z napędem przyjaznym dla środowiska naturalnego.
Civic Type R, 3-drzwiowy hatchback wyposażony w 201-konny, kręcący się do 8000 obrotów silnik, zadebiutował w 2006 roku. Agresywna stylistyka auta była dość zaskakująca w porównaniu z konserwatywnym wyglądem poprzednika tego modelu. W większości krajów europejskich, Type R’a będzie można nabyć tylko do stycznia 2011 roku, ponieważ nie spełnia on normy Euro 5. Samochód ten nadal będzie produkowany w fabryce w Swindon, w Wielkiej Brytanii i sprzedawany w rejonach Europy, w których norma nie obowiązuje.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: