Premiera Volkswagena Polo R WRC w Monako
Od 2013 roku, począwszy od Rajdu Monte Carlo (15-20 stycznia), Volkswagen będzie brał udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC). W sobotę 8 grudnia przedstawione zostały zespoły kierowców oraz 315-konne rajdowe Polo.
W ten sposób rozpoczęła się nowa era dla Volkswagen Motorsport. Odsłonięta została także seryjna wersja Polo R WRC przystosowana do poruszania się po drogach publicznych.
W Rajdowych MŚ 2013 w zespole Volkswagena wystartują Sébastien Ogier z pilotem Julienem Ingrassia (obaj z Francji) oraz Jari-Matti Latvala i jego pilot Miikka Anttila (obaj z Finlandii). Oba duety – Ogier i Ingrassia oraz Latvala i Anttila – będą w tym sezonie równouprawnionymi załogami, oba mają również na swoim koncie po siedem zwycięstw w rajdowych MŚ.
![]() |
fot. Volkswagen
|
Od Rajdu Portugalii, czwartej imprezy w kalendarzu MŚ, Volkswagen planuje wystawienie trzeciego samochodu. Za kierownicą zasiądzie dwukrotny mistrz Intercontinental Rally Challenge (IRC), młody kierowca Volkswagena Andreas Mikkelsen (Norwegia, nowy pilot: Mikko Markkula, Finlandia).
Volkswagen zebrał zatem kadrę doświadczonych i ambitnych kierowców. 28-letni Ogier, 27-letni Latvala i 23-letni Mikkelsen są nie tylko jednymi z najmłodszych, lecz także przede wszystkim jednymi z najszybszych kierowców rajdowych.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA to nie tylko ekstremalnie zróżnicowany klimat, lecz także różne rodzaje podłoża – od asfaltu przez szuter, błoto, kamienie po lód i śnieg, które trzeba uwzględnić przy tworzeniu samochodów rajdowych. Prestiż jest ogromny: Rajdowe Mistrzostwa Świata obok Formuły 1 są uznawane na najważniejszą imprezę wśród sportów motorowych, a Rajd Monte Carlo wraz z 24-godzinnym wyścigiem na Le Mans, „Indy 500” i Gran Prix Monaco to jedna z najsławniejszych imprez na świecie.
![]() |
fot. Volkswagen
|
Wraz z Polo R WRC (315 KM, 0-100 km/h w 3,9 sekundy, masa 1200 kg), przygotowanym do Rajdowych Mistrzostw Świata, Volkswagen zaprezentował w Monako noszącego tę samą nazwę kuzyna rajdowego samochodu: Polo R WRC przeznaczone do poruszania się po drogach publicznych. Ta cywilna wersja rajdówki pokryta jest białym lakierem z charakterystycznymi, szaro-niebieskimi pasami, wyposażona w zderzaki w rajdowej stylistyce i 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich. Za napęd odpowiedzialny jest 2-litrowy silnik TSI o mocy 162 kW (220 KM) z momentem obrotowym 350 Nm, przyspieszający Polo R WRC od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy. Seryjne Polo R WRC pojawi się w niemieckich salonach 11 grudnia 2012 roku, pierwsze modele trafią do klientów we wrześniu 2013 roku.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: