
To już koniec BMW Z4
To już definitywny koniec bawarskiego roadstera. Z fabryki w Regensburgu wyjechało 115 tys. egzemplarzy modelu Z4 i tym samym żywot tego modelu dobiegł końca.
Druga generacja BMW Z4 o typoszeregu E89 zadebiutowała w 2009 roku. Ostatnim egzemplarzem, który zjechał z taśmy produkcyjnej była wersja s35is pomalowana w kolorze Valencia Orange Metallic. Pod maską małego kabrioleta pracuje silnik sześciocylindrowy o pojemności trzech litrów. Jednostka N54 rozwija 340 KM mocy oraz 450 Nm momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h.
Producent podjął decyzję o zakończeniu produkcji ze względu na coraz mniejszy popyt na kabriolety z twardym dachem. Inżynierowie pracują już nad jego następcą. Model Z5 o nazwie kodowej G29 będzie wyposażony w miękki, materiałowy dach. Taka konstrukcja pozwoli obniżyć masę i nie zajmuje aż tak dużo miejsca. Samochód trafi do produkcji w austriackiej fabryce w Graz już za dwa lata. Nad projektem czuwają również specjaliści z Toyoty. Niewykluczone, że pod maską zadebiutuje układ hybrydowy.
Najtańsza wersja BMW Z4 w wydaniu sDrive18i kosztowała w polskich salonach 160 100 zł. Pod maską tego modelu montowano silnik o pojemności dwóch litrów i mocy 156 KM.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: