Prezentacja teamu Leszka Kuzaja i wygrana Motocainy!

Na prezentacji prasowej zespołu Skoda Castrol BP Rally Team z Leszkiem Kuzajem i Craigiem Parry na torze Słomczyn, nasza przedstawicielka rywalizowała w trójboju rajdowym i wywalczyła 3. miejsce na najbardziej wymagającej próbie oraz możliwość przejazdu na prawym fotelu rajdowej Fabii S2000!

fot. Skoda

Rywalizacja w tegorocznych rajdowych samochodowych mistrzostwach Polski zapowiada się  pasjonująco. Do zespołów fabrycznych dołączył nowy team Skoda Castrol BP Rally Team, którego prezentacja odbyła się 8 kwietnia na torze Słomczyn. W jej trakcie dziennikarze rywalizowali ze sobą w trójboju rajdowym, składającym się, jak zresztą nazwa wskazuje, z trzech dyscyplin. Były więc troleje, jazda na symulatorach oraz próba na torze. W gronie kilkunastu dziennikarzy reprezentantka Motocainy – Magdalena Wilk (kierowca wyścigowy serii Kia Picanto Cup) – wywalczyła 3. miejsce na najbardziej wymagającej próbie oraz możliwość przejazdu na prawym fotelu rajdowej Fabii S2000.

– Co-drive z Leszkiem Kuzajem był niesamowitym przeżyciem – szczególnie, że to moja pierwsza przejażdżka z tak tytułowanym kierowcą rajdowym. Nie ukrywam, że moją radość przyćmił trochę nieco bardzo nisko osadzony fotel kubełkowy, przez co moja widoczność ograniczała się do deski rozdzielczej. Na szczęście trochę widać było przez boczną szybę, oraz w lusterku. Moją uwagę skupiała głównie praca Leszka Kuzaja za kierownicą – to w jaki sposób panuje nad autem, jego szybkość i precyzja reakcji. To wszystko pokazuje jak wysokiej klasy jest kierowcą. Wprawdzie były to tylko dwa okrążenia po torze Słomczyn, jechane pokazowo – bokiem, jednak dało się zauważyć, że Fabia S2000 i utalentowany kierowca idealnie ze sobą współgrają . Wkrótce Rajd Elmot – będzie można się przekonać na własne oczy jakie efekty przynosi ta współpraca  – mówi Magda Wilk.

Wrażenia z jazdy Skodą Fabią S2000 jeszcze przed uzyskaniem przez nią homologacji przeczytasz tu.
fot. Castrol

Nowa rajdówka trafiła w ręce zespołu Škoda Castrol BP Rally Team już na początku marca br. Leszek Kuzaj miał okazję przetestować samochód po raz pierwszy na torze Linthe pod Berlinem, gdzie Škoda Fabia S2000 oficjalnie zadebiutowała w barwach nowego teamu. Następnie dbyły się też profesjonalne testy, podczas których zespół sprawdzał samochód na trasach odcinków specjalnych w okolicach Karpacza. Była to okazja do lepszego poznania rajdówki, dostrojenia jej do specyfiki polskich tras i sprawdzenia wielu różnych ustawień. Auto wypadło bardzo dobrze, co pozwala patrzeć z prawdziwym optymizmem na rozpoczynający się sezon rajdowy, szczególnie że sam kierowca jest pod ogromnym wrażeniem walorów S2000. 

– Silnik i jego moment obrotowy są imponujące. Także zawieszenie spisuje się rewelacyjnie, a samo prowadzenie auta jest bezbłędne. Na pewno widać postęp technologiczny w specyfikacji 2010 vs 2009. Wykonaliśmy m.in. test przyspieszenia auta od 0 do 100 km/h i okazało się, że Fabia osiąga prędkość 100 km/h już po 4 sekundach! Jest to też pierwsze auto S2000, którym można przejechać zakręt w długim kontrolowanym poślizgu, nie tracąc mocy i prędkości – o swych pierwszych odczuciach z jazd nową Škodą Fabią S2000 opowiada Leszek Kuzaj.  – Auto wygląda imponująco, ale to nie tylko walory wizualne powodują, że jest uważane za najlepszy samochód S2000 na świecie. Przede wszystkim właściwości trakcyjne, łatwość i precyzja prowadzenia samochodu są na bardzo wysokim poziomie  –  dodaje. 

Biografia Leszka Kuzaja w materiałach dodatkowych poniżej.
fot. Castrol

Dla kierowcy rajdowego nie bez znaczenia jest fakt, że zespół dysponuje pierwszym samochodem w specyfikacji 2010, który został dostarczony do zespołu importerskiego, dzięki czemu ma pełen dostęp do technologii teamu fabrycznego. Zespół mechaników przeszedł również profesjonalne szkolenie, dzięki któremu praca z samochodem będzie jeszcze efektywniejsza. 

Porównując Fabię S2000 z Fabią WRC, którą ostatnio startował  –  Leszek Kuzaj zauważa, że auto w specyfikacji WRC dysponuje większym potencjałem mocy i momentu obrotowego, natomiast S2000 w specyfikacji 2010 przewyższa technologicznie i trakcyjnie WRC z roku 2005.  –  Rozpoczynamy pracę z samochodem z innej epoki, to zupełnie nowy rozdział w mojej dotychczasowej sportowej karierze –  podkreśla kierowca. 

23 kwietnia Rajd Elmot otwiera sezon 2010 Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski a program startów zespołu w 2010 roku obejmuje wszystkie 8 rund.

Škoda Fabia S2000 

fot. Castrol

Silnik: benzynowy, bez turbodoładowania, aluminiowy blok i głowica, 4 cylindry, 16 zaworów, pojemność 1996 cm3, moc 265 KM, moment obrotowy 245 Nm
Napęd: Na cztery koła, 2 mechaniczne dyferencjały
Skrzynia biegów: X-trac, 6 biegowa, sekwencyjna
Sprzęgło: AP Racing, 184 mm
Koła: Obręcze OZ, opony BF Goodrich, asfalt – 18 cali, szutry – 15 cali
Hamulce: Tarczowe Brembo, przód – asfalt 355 mm – szuter 300 mm, tył – 300 mm
Wymiary: długość 3992 mm, szerokość 1820 mm, rozstaw osi 2486 mm, masa 1200 kg

 


Atrapa chłodnicy:
Jedyny wspólny element z seryjną Skodą Fabią. Pomimo podobnego wyglądu, Fabia S2000 to samochód budowany „od zera” w jednym tylko celu – zapewnić możliwie najkrótszy czas przejazdu z punktu A do B. 

4 s zajmuje Fabii S2000 przyspieszenie od 0 do 100 km/h. To zasługa m.in. 265-konnego silnika oraz napędu na 4 koła.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze