Klasyfikacja kierowców
Walka o Mistrzostwo Świata kierowców Formuły 1 rozpoczęła się 29 marca 2009 na torze w Albert Park w Melbourne. Za nami już 15. wyścig sezonu.
| Kierowcy F1 w sezonie 2009 | 
![]()  | 
| 
 fot. Force India 
 | 
Grand Prix Australli, tak jak i w zeszłym sezonie dostarczyło wielu emocji – radości, smutku i frustracji. Wyścig w Malezji zakończył się przed czasem 
z powodu silnych opadów deszczu. 
Grand Prix Chin startowało za samochodem bezpieczeństwa i odbywało się na kompletnie zalanym deszczem torze. Bahrajn przywitał kierowców przepiękną pogodą i temperaturą 36 stopni Celsjusza. Pierwszy wyścig europejski odbywający się w Hiszpanii miał zmienić układ sił w stawce F1. Nowe pakiety aerodynamiczne jakie przywiozły ze sobą zespoły nie pomogły jednak pokonać teamu Brawn GP.
GP Monaco potwierdziło zdecydowaną dominację brytyjskiego zespołu. Jenson Button prowadził na Circuit de Monaco od początku do końca wyścigu.
Mimo zakusów zespołu Red Bull także na torze pod Istambułem Jenson Button nie dał szans swoim rywalom. Sytuacja wyglądała za to zupełnie inaczej podczas GP Wielkiej Brytanii. Na Silverstone na pierwszych dwóch stopniach podium stanęli ponownie Sebastian Vettel i Mark Webber. Na torze Nuerburgring kierowcy Red Bull zamienili się tylko miejscami na podium. 
Hungaroring przyniósł zwycięstwo Lewisowi Hamiltonowi. Kierowca McLarena stanął po raz pierwszy 
na podium w tym sezonie.
O krok od szczęścia znajdował się także Lewis na torze w Walencji. Na skutek błędu zespołu musiał oddać zwycięstwo Rubensowi Barrichello. Belgia okazała się przyjazna Kimiemu Raikkonenowi, a kibice BMW Sauber, dzięki 4. lokacie Roberta Kubicy, znowu zaczęli wierzyć w to, że może choć w końcówce sezonu zespół będzie w stanie pokazać lepszą formę.
Chętnych, aby stanąć na najwyższym stopniu podium na Monzy było kilku. Najlepsza okazała się jednak strategia w wykonaniu zespołu Brawn GP – Rubens Barrichello i Jenson Button pojechali po podwójne zwycięstwo. 
Nocny wyścig o Grand Prix Singapuru okazał się trudny zarówno dla kierowców jak i samochodów. Pretendent do tytułu w tym sezonie musiał uznać wyższość ciągle jeszcze „urzędującego” Mistrza Lewisa Hamiltona. 
Po dramatycznych kwalifikacjach w Japonii Sebastian Vettel nie dał żadnych szans swoim konkurentom.
Przedostatnia odsłona F1 odbyła sie w tym roku w Brazylii. Nadzieję na zwycięstwo na torze Interlagos i pozostawienie sobie szans na walkę o tytuł mistrza w gronie kierowców miał Rubens Barrichello. Niestety, los mu nie sprzyjał. Zwycięzcą tego wyścigu został Mark Webber, a Jenson Button zdobył 4 punkty i tym samym zapewnił sobie na jeden wyścig przed końcem sezonu 2009 koronę mistrza.
Po 16. wyścigu sezonu 2009 klasyfikacja kierowców przedstawia się następująco:
| 
 Pozycja  | 
 Kierowca  | 
 Zespół  | 
 Punkty  | 
| 
 1  | 
 Jenson Button  | 
 Brawn GP  | 
 89  | 
| 
 2  | 
 Sebastian Vettel  | 
 Red Bull-Renault  | 
 4  | 
| 
 3  | 
 Rubens Barrichello  | 
 Brawn GP  | 
 72  | 
| 
 4  | 
 Mark Webber  | 
 Red Bull-Renault  | 
 61,5  | 
| 
 5  | 
 Lewis Hamilton  | 
 McLaren Mercedes  | 
 49  | 
| 
 6  | 
 Kimi Raikkonen  | 
Ferrari | 
 48  | 
| 
 7  | 
 Nico Rosberg  | 
 Williams  | 
 34,5  | 
| 
 8  | 
 Jarno Trulli  | 
 Toyota  | 
 30,5  | 
| 
 9  | 
 Fernando Alonso  | 
 Renault  | 
 26  | 
| 
 10  | 
 Timo Glock  | 
 Toyota  | 
 24  | 
| 
 11  | 
 Felipe Massa  | 
 Ferrari  | 
 22  | 
| 
 12  | 
 Heikki Kovalainen  | 
 McLaren Mercedes  | 
 22  | 
| 
 13  | 
 Robert Kubica  | 
 BMW Sauber  | 
 17  | 
| 
 14  | 
 Nick Heidfeld  | 
BMW Sauber | 
 15  | 
| 
 15  | 
 Giancarlo Fisichella  | 
 Ferrari  | 
 8  | 
| 
 16  | 
 Adrian Sutil  | 
 Force India  | 
 5  | 
| 
 17  | 
 Sebastien Buemi  | 
 Toro Rosso  | 
 5  | 
| 
 18  | 
 Sebastian Bourdais  | 
 Toro Rosso  | 
 2  | 
| 
 19  | 
 Kazuki Nakajima  | 
 Williams  | 
 0  | 
| 
 20  | 
 Nelsinho Piquet  | 
 Renault  | 
 0  | 
| 
 21  | 
 Luca Badoer  | 
 Ferrari  | 
 0  | 
| 
 22  | 
 Romain Grosjean  | 
 Renault  | 
 0  | 
| 
 23  | 
 Jaime Alguersari  | 
 Toro Rosso  | 
 0  | 
| 
 24  | 
 Vitantonio Liuzzi  | 
 Force India  | 
 0  | 
Najnowsze
- 
                                                
                                                    
	Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. - 
                                                
                                                    
	Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
 - 
                                                
                                                    
	Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
 - 
                                                
                                                    
	Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
 - 
                                                
                                                    
	Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 

	
	
	
	
	
Zostaw komentarz: