
BMW Serii 7 z silnikiem 2.0. Spali tylko 5,8 litra…
Bawarski producent zaczyna poważne eksperymenty z downsizingiem w swoim największym modelu. "Siódemka" pojawi się na wybranych rynkach w bazowej wersji 730i, z dwulitrowym silnikiem pod maską.
Potwierdzają się plotki z zeszłego roku, kiedy w kuluarach mówiono o tym, że BMW wprowadzi do swojego flagowego modelu dwulitrowy silniki wspomagany przez turbodoładowanie. I właśnie po cichu taka wersja pojawiła się na rynku chińskim i tureckim. Niemiecki producent jeszcze nie odniósł się oficjalnie co do tej nowości, ale można przypuszczać, że niebawem taka wersja pojawi się także na pozostałych rynkach.
Ciężko sobie wyobrazić, że potężna limuzyna jest napędzana zaledwie czterocylindrowym silnikiem o pojemności dwóch litrów. Motor jest wspomagany przez turbosprężarkę, dzięki czemu oferuje 258 KM. Ten sam silnik (z serii B48) można spotkać w BMW 225i, 330i oraz MINI Cooperze JCW.
Jednostka współpracuje z ośmiobiegowym automatem, a napęd jest przekazywany wyłącznie na tylną oś. Auto z takim silnikiem ma się rozpędzać do setki w 6,2 sekundy. Jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Najbardziej zaskakujące wydaje się być spalanie. Producent twierdzi, że „siódemka” z takim silnikiem zużyje średnio 5,8 l/100 km.
Cena BMW 730i na rynku tureckim startuje od 193 tys. euro.
Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Zostaw komentarz: