I po testach …
Niedziela była ostatnim dniem testów przed rozpoczęciem Mistrzostw Świata Formuły 1. Zespołom pozostały dwa tygodnie na dopracowanie samochodów, a nam, miłośnikom tego sportu na dostosowanie kalendarza zajęć do kalendarza F1.
| Były Mistrz, ale czy także przyszły? |
![]() |
|
fot. McLaren
|
Po trzech dniach spędzonych na torze pod Barceloną w ostatnim dniu zaświeciło w końcu słońce. 11 zespołów miało jeszcze kilka godzin, aby sprawdzić jak zachowują się samochody podczas długich przejazdów, poćwiczyć synchronizację zadań w trakcie pitstopu i …. znaleźć jak najwięcej słabych stron w swoich bolidach. Teraz nadszedł czas na bardziej teoretyczne rozważania i wnioski.
W ostatnim dniu testów przed sezonem 2010 najszybszym zawodnikiem był Lewis Hamilton. Uzyskał on zresztą najlepszy czas 4 dni prób. Jego czas był tylko o 0,02 sekundy lepszy od wyniku Marka Webbera. W niedzielę na torze Circuit de Catalunya trenowali zresztą obydwaj kierowcy Red Bull. Sebastian Vettel, który miał nieco mniej czasu w sobotę pojawił się na torze rano, a po przerwie na lunch zmienił go Mark Webber. Trzecim najszybszym zawodnikiem był Felipe Massa w F10. Dobrze spisujący się do tej pory samochód zespołu Sauber zawiódł niestety w ostatnim dniu. Jak powiedział Willy Rampf problemy związane były ze skrzynią biegów i systemem paliwowym. Nie wygląda także dobrze sytuacja teamu Renault. Robert Kubica był prawie o 3 sekundy wolniejszy od Hamiltona. Gorsze czasy uzyskli tylko Kovalainen w bolidzie Lotus i Lucas di Grassi w samochodzie Virgin Racing team.
Niedziela była dniem ustanowienia 4 najlepszych wyników ostatnich dni testów. McLaren okazał się autorem najlepszych czasów w trzech z czterech przedsezonowych sesjach testowych przed rozpoczęciem Mistrzostw 2010.
Poniżej zestawienie czasów podczas ostatnich dni na hiszpańskim torze.
|
Poz. |
Kierowca |
Zespół |
Najlepszy czas |
Okrążenia |
25 luty |
26 luty |
28 luty |
|
|
1. |
Hamilton |
McLaren |
1:20.472 |
227 |
– |
1:22.152 |
– |
1:20.472 |
|
2. |
Webber |
Red Bull |
1:20.496 |
168 |
1:21.487 |
– |
– |
1:20.496 |
|
3. |
Massa |
Ferrari |
1:20.539 |
228 |
– |
– |
1:22.344 |
1:20.539 |
|
4. |
Sutil |
Force India |
1:20.611 |
160 |
– |
– |
1:22.606 |
1:20.611 |
|
5. |
Hulkenberg |
Williams |
1:20.614 |
180 |
1:22.407 |
1:20.614 |
– |
– |
|
6. |
Alonso |
Ferrari |
1:20.637 |
208 |
1:24.170 |
1:20.637 |
– |
– |
|
7. |
Vettel |
Red Bull |
1:20.667 |
252 |
– |
1:21.258 |
1:23.123 |
1:20.667 |
|
8. |
Rosberg |
Mercedes |
1:20.686 |
235 |
1:22.514 |
– |
1:20.686 |
– |
|
9. |
M.Schumacher |
Mercedes |
1:20.745 |
207 |
– |
1:21.689 |
– |
1:20.745 |
|
10. |
Barrichello |
Williams |
1:20.870 |
184 |
– |
– |
1:21.975 |
1:20.870 |
|
11. |
Kobayashi |
Sauber |
1:20.911 |
172 |
– |
– |
1:26.216 |
1:20.911 |
|
12. |
de la Rosa |
Sauber |
1:20.973 |
187 |
1:23.144 |
1:20.973 |
– |
– |
|
13. |
Liuzzi |
Force India |
1:21.056 |
154 |
1:24.064 |
1:21.056 |
– |
– |
|
14. |
Buemi |
Toro Rosso |
1:21.413 |
193 |
– |
– |
1:21.413 |
1:22.135 |
|
15. |
Button |
McLaren |
1:21.450 |
205 |
1:23.452 |
– |
1:21.450 |
– |
|
16. |
Alguersuari |
Toro Rosso |
1:21.571 |
215 |
1:24.869 |
1:21.571 |
– |
– |
|
17. |
Petrov |
Renault |
1:22.523 |
141 |
1:24.173 |
– |
1:22.523 |
– |
|
18. |
Kubica |
Renault |
1:23.175 |
159 |
– |
1:24.912 |
– |
1:23.175 |
|
19. |
Trulli |
Lotus |
1:25.059 |
172 |
– |
1:25.524 |
1:25.059 |
– |
|
20. |
Kovalainen |
Lotus |
1:25.251 |
65 |
– |
– |
– |
1:25.251 |
|
21. |
Glock |
Virgin |
1:25.942 |
83 |
– |
1:25.942 |
1:26.305 |
– |
|
22. |
di Grassi |
Virgin |
1:26.160 |
78 |
1:27.057 |
– |
– |
1:26.160 |
|
23. |
Fauzy |
Lotus |
1:28.002 |
76 |
1:28.002 |
– |
– |
– |
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem

Zostaw komentarz: