WRC bez WRC
W połowie marca podczas spotkania FIA, czyli organizacji rządzącej sportami motorowymi, zatwierdzono zmiany w regulaminie technicznym dla samochodów WRC (World Rally Car). Z pewnością są one podyktowane gorszą sytuacją finansową na świecie.
| Peugeot 207 S2000 świetnie sobie radzi na trasach cyklu IRC i mistrzostw Europy |
![]() |
|
fot. Peugeot
|
Ograniczenie kosztów to sformułowanie padające teraz na każdym kroku, na zebraniach w firmach i innych organizacjach. Pada hasło „Tniemy!” Także i FIA postanowiła ciąć koszty, zastępując auta WRC samochodami Super 2000. Już przyszłym sezonie w rajdach do mistrzostw świata punktować będą mogły znane dotychczasowe „wurce”, ale nowością będzie także możliwość zdobywania punktów w klasyfikacji producentów przez auta S2000. Natomiast już za dwa lata, od 2011 roku samochody startujące w cyklu WRC (World Rally Championship) będą oparte na S2000, z dodatkowym zestawem aerodynamicznym. Wtedy też auta WRC przestaną być klasyfikowane w mistrzostwach świata.
Limit obrotów obecnych aut WRC i nowych S2000 został utrzymany na poziomie 8500 rpm. Dodatkowo także zapowiedziano, że w nowym regulaminie technicznym ograniczona zostanie liczba silników i innych podzespołów, które zespoły mogą wykorzystać w trakcie sezonu. Podjęto także decyzję, że od 2013 roku auta czołówki mistrzostw świata będą bazować na S2000, jednak wolnossące 2-litrówki zastąpione zostaną silnikiem 1,6-litra z turbodoładowaniem. Miejmy nadzieję, że motor z turbo poprawi osiągi rajdówek, a FIA nie wpadnie na „bezpieczny” pomysł wprowadzenia zwężek ciasnych jak zakręty na Korsyce…
| Zespół Citroena i Sebastien Loeb triumfują wspólnie od wielu lat |
![]() |
|
Fot. Citroen
|
Zmiany bez wątpienia muszą następować, bez nich nie byłoby rozwoju cywilizacji. FIA już od kilku lat nosiła się z zamiarem ograniczenia kosztów. Teraz mają doskonały pretekst, gdyż do rund mistrzostw świata zgłasza się zdecydowanie mniej załóg, a na polu bitwy pozostały dwa fabryczne zespoły.
Jedna z kwestii budzących zdziwienie wśród fanów, to przyszły sezon mistrzostw świata, kiedy to zarówno auta WRC jak i S2000 będą mogły punktować. Auta WRC są niezaprzeczalnie mocniejsze, więc jaką szansę na zwycięstwo będą miały Super2000? Który zespół zdecyduje się na walkę w S2000, będąc wydaje się z góry skazanym na porażkę? Z drugiej jednak strony decyzja ta może przyciągnąć do mistrzostw większą liczbę producentów. To właśnie ostra rywalizacja, obok efektownych poślizgów, jest tym, co tygryski lubią najbardziej.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.


Zostaw komentarz: