Droższe mandaty za jazdę bez fotelika i bez pasów
MSW chce wprowadzić zmiany do taryfikatora mandatowego. Zostanie podniesiona grzywna za jazdę bez zapiętych pasów oraz brak fotelika dla dziecka. Przepisy mają zostać zmienione jeszcze przed odejściem dotychczasowego rządu.
Platforma Obywatelska przygotowała niespodziankę dla kierowców na zakończenie swojej kadencji rządów. Jak donosi „Dziennik Gazeta Prawna”, przyspieszono prace nad projektem rozporządzenia prezesa Rady Ministrów podwyższającym grzywny za niektóre wykroczenia.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych poprosiło w zeszłym tygodniu o zaopiniowanie nowych regulacji przez inne resorty w trybie ekspresowym, do 5 listopada.
Obecny rząd chce zmienić przepisy zanim dojdzie do zmian w resortach, które nadejdą wskutek zmiany ekipy rządzącej. Poza tym zaostrzenie sankcji to wynik zeszłorocznych rekomendacji działającej przy MIR Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, która rusza właśnie z kampanią medialną, zachęcającą kierowców do zapinania pasów. Ostrzejsze kary pomogą poprawić statystyki.
W świetle zmian grzywna za przewożenie dziecka bez fotelika wyniesie 500 złotych. Dotychczas była to kwota 150 złotych. Za jazdę bez zapiętych pasów mamy zapłacić tyle samo. Jednak resort zaproponował ustalenie stawek na kolejno 300 i 200 złotych.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: