Crash test – nowe auto vs. stare – film
To oczywiste - technika poszła tak na przód, że Chevrolet Bel Air z 1959 roku nie ma szans z Chevroletem Malibu z 2009 roku. Amerykański instytut ubezpieczeniowy ds. bezpieczeństwa na drogach przeprowadził taki crash test po to, aby uświadomić, jak niebezpieczne kiedyś projektowano samochody.
To było do przewidzenia, że Bel Air rozsypie się praktycznie w drobny mak. Na filmie ewidentnie widać, że kierowca, czy pasażer nie mieliby żadnych szans na przeżycie. Warto jednak zauważyć, że i w Malibu kierowca miałby krucho…
Test zorganizowano z okazji 50-lecia instytutu działającego na rzecz bezpieczeństwa na drogach. A my, jak zwykle z rozrzewnieniem patrzymy, jak miażdżone są nasze marzenia… Taki Bel Air to istny rarytas! No ale rozumiemy, że posłużył słusznej sprawie… ech…
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
A ja sie ciesze, ze zobaczylam ten film, bo mimo, ze mam swiadomosc, ze stare auta sa mniej bezpieczne niz nowe, to jednak nie do konca czlowiek zdaje sobie sprawe z rozmiaru ewentualnych zniszczen. Jezdze takim troche sportowym yountimerem z 81 roku – miluje go ponad wszystko i gdbyby przyszlo mi zderzyc sie z jakims najnowszym merolem, to zapewne nic by z mojej milosci nie pozostalo… ze nie wspomne o sobie. Do tej pory myslalam jednak, ze starsze auta byly solidne – moze czasem topornie projektowane, np. taka beczka – to przeciez kawal zderzaka, maski, silnika z przodu. Tak wiec, czasem warto domysly poprzec… wizualizacja jakis zdarzen. Rzecz jasna nie wszystkich, to oczywiste.
Anonymous - 5 marca 2021
A ja sie ciesze, ze zobaczylam ten film, bo mimo, ze mam swiadomosc, ze stare auta sa mniej bezpieczne niz nowe, to jednak nie do konca czlowiek zdaje sobie sprawe z rozmiaru ewentualnych zniszczen. Jezdze takim troche sportowym yountimerem z 81 roku – miluje go ponad wszystko i gdbyby przyszlo mi zderzyc sie z jakims najnowszym merolem, to zapewne nic by z mojej milosci nie pozostalo… ze nie wspomne o sobie. Do tej pory myslalam jednak, ze starsze auta byly solidne – moze czasem topornie projektowane, np. taka beczka – to przeciez kawal zderzaka, maski, silnika z przodu. Tak wiec, czasem warto domysly poprzec… wizualizacja jakis zdarzen. Rzecz jasna nie wszystkich, to oczywiste.
Anonymous - 5 marca 2021
Nie posłużył żadnej słusznej sprawie. W równej mierze można byłoby podpalić Kapitol w Waszyngtonie, żeby pokazać jak słabe jest zabezpieczenie przeciwpożarowe zabytkowych budynków. Zniszczono muzealny zabytek w imię idiotycznego pokazania oczywistości: że nowe samochody są bezpieczniejsze niż stare. Wiedzieliśmy o tym bez tego filmiku, prawda?
Anonymous - 5 marca 2021
Nie posłużył żadnej słusznej sprawie. W równej mierze można byłoby podpalić Kapitol w Waszyngtonie, żeby pokazać jak słabe jest zabezpieczenie przeciwpożarowe zabytkowych budynków. Zniszczono muzealny zabytek w imię idiotycznego pokazania oczywistości: że nowe samochody są bezpieczniejsze niż stare. Wiedzieliśmy o tym bez tego filmiku, prawda?