BMW M3 GTS na wiosnę
BMW przygotowuje coś specjalnego dla wielbicieli mocy i wyjątkowych osiągów - auto zarówno na szosę, jak i na tor. Czy to będzie wyścigowy strzał w dziesiątkę bawarskiego producenta?
Auto już na pierwszy rzut oka rwie się do jazdy po torze… |
![]() |
fot. BMW
|
Mechaniczna pomarańcza w postaci najnowszego BMW M3 GTS będzie budowana tylko na specjalne zamówienie i w dużej mierze ręcznie. W stosunku do konwencjonalnej wersji samochodu zmodyfikowano układ przeniesienia napędu, zawieszenie, a zmiany nie ominęły także karoserii i wnętrza. Auto ma być gotowe do wzięcia udziału w wyścigach torowych zaraz po wyjeździe z salonu. Oczywiście producent zapewnia również zwykłą homologację do jazdy szosowej.
Lekka konstrukcja, regulowane części aerodynamiczne, zwiększona wydajność silnika V8 i sportowe zawieszenie mają zagwarantować M3 GTS wyścigowy sukces. Ważący poniżej 1,5 tony samochód wyposażony zostanie w klatkę i sześciopunktowe pasy. Oprócz dachu wykonanego z włókna węglowego – montowanego już w standardowych M3 – waga została dodatkowo zmniejszona przez: użycie jako materiału wyciszającego tytanu, zastosowanie ultra lekkiej konsoli centralnej, lżejszej tapicerki drzwi, usunięcie tylnych siedzeń, klimatyzacji i systemu audio oraz powłoki izolującej dźwięki.
Klatka zamontowana w serii, kubełkowe fotele, tylko się ścigać! |
![]() |
fot. BMW
|
Pojemność ośmiocylindrowego silnika zwiększono do 4,4 litra, a moc do 450 KM („zwykłe” M3 dysponuje 4-litrową jednostką o mocy 420 KM). Skrzynię korbową wykonano ze stopu aluminium z krzemem oraz zastosowano indywidualne przepustnice (w bardzo dużym stopniu poprawiają reakcję pedału gazu i zwiększają uzyskiwaną moc w całym zakresie obrotów).
Do tego GTS wyposażony jest w siedmiobiegową skrzynię z podwójnym sprzęgłem (DKG) stosowaną już w M3; opcjonalnie montuje się system zarządzania skrzynią Drivelogic. Kierowca zmienia biegi dźwignią biegów lub za pomocą łopatek przy kierownicy.
![]() |
fot. BMW
|
![]() |
fot. BMW
|
Do całości BMW dorzuca wzmocniony układ hamulcowy i zoptymalizowaną aerodynamikę, zatem pozostaje tylko czekać na radość z jazdy!
Niebawem na Motocainie przeczytasz test konwencjonalnej odmiany BMW M3.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: