Uważaj – polska droga!
Przyszłoroczne, pierwsze wydanie Europejskiego Atlasu Bezpieczeństwa Drogowego wydaje się kamieniem milowym w dyskusjach o poprawie bezpieczeństwa na drogach. W pięciostopniowej skali aż 55% polskich dróg uznano za najniebezpieczniejsze!
Na razie tylko plany… |
Fot. Pracownia na Rzecz Wszystkich Istot
|
Europejski Atlas Bezpieczeństwa Drogowego to zainicjowane przez zachodnioeuropejskie automobilkluby społeczne, tworzenie atlasu dróg wraz z ich klasyfikacją. W Polsce atlas zostanie przygotowany przy wsparciu Polskiego Związku Motorowego oraz Fundacji Politechniki Gdańskiej.
Przygotowywania trwają, a ich pierwsze wyniki wołają o pomstę do nieba. W pięciostopniowej, kolorowej skali, aż 55% polskich dróg uznano za najniebezpieczniejsze (czarne) i tym samym stwarzające bardzo duże ryzyko. 23% określono mianem „ryzyka dużego”, podróżując 16% dróg narażamy się na ryzyko średnie, małe ryzyko grozi nam tylko na 6% dróg, a 1% dróg to drogi…. o bardzo małym ryzyku. Czy to jakiś koszmar?
PZM łączy te niekorzystne statystyki z liczebnością autostrad i dróg ekspresowych w Polsce – przyglądając się mapie Polski rzeczywiście trudno się spodziewać, by przy tak małej liczbie „szybkich i szerokich” kilometrów mogło być u nas bezpiecznie.
I co dalej? Stworzenie atlasu stanu naszych dróg nie poprawi, ale może mieć dobry wpływ na świadomość czyhających na kierowców niebezpieczeństw. W Polsce jazda samochodem jest prawie 10 razy bardziej niebezpieczna od podróżowania drogami Francji czy Niemiec, podróżujmy więc mając to na uwadze.
Źródło: PZM
Najnowsze
-
Koniec przywileju dla właścicieli aut elektrycznych. Życie za szybko go zweryfikowało
Różne są sposoby zachęcania kierowców do przesiadki na samochody elektryczne, a jednym z nich jest możliwość korzystania z buspasów. Okazuje się, że nie wszędzie ten pomysł się sprawdza, ponieważ elektryków zrobiło się zbyt dużo. Władze zdecydowały więc o likwidacji tego przywileju. -
Znasz trik taksówkarzy na chłodzenie auta bez klimatyzacji? Używaj, nawet jak masz klimę
-
Zderzenie motocyklistów przed przejściem. „Znowu to pierwszeństwo pieszych”
-
Wjazd samochodem do lasu – zasada jest odwrotna niż na drogach. Dotyczy wszystkich
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Zostaw komentarz: