Najlepsze opony letnie według ADAC
Testy opon to cenne źródło informacji na temat ich realnych parametrów. Skutecznie obnażają słabe strony nawet najlepszych modeli. W najnowszej serii testów ADAC zaledwie 1/3 spośród 35 sprawdzonych opon okazała się szczególnie warta polecenia.
Współczesne samochody cechują się coraz lepszymi parametrami i właściwościami jezdnymi. Tym samym rosną ich wymagania wobec opon. Dlatego testy ogumienia zyskują coraz większe znaczenie. Dowodzą, że parametry poszczególnych modeli opon, nawet z tej samej grupy cenowej, mogą być bardzo zróżnicowane, co przekłada się bezpośrednio na bezpieczeństwo i komfort jazdy oraz koszty eksploatacji. Przed zakupem warto więc zapoznać się z wynikami testów.
Najlepsze opony letnie w rozmiarze 185/60 R14H wg ADAC
Continental ContiPremiumContact 5
ContiPremiumContact 5 w najnowszym teście ADAC wyjątkowo dobrze wypadła w rozmiarze 185/60 R14H. Osiągnęła najlepsze wyniki za zachowanie na mokrej nawierzchni (najważniejszego kryterium testu), jednak na suchym asfalcie musiała uznać wyższość sklasyfikowanego na drugiej pozycji Goodyeara. Pomimo tego, że na tle rywali nie wyróżniała pod względem efektywności paliwowej oraz zużycia paliwa, dzięki zrównoważonym właściwościom trakcyjnym na podłożu suchym i mokrym zajęła pierwszą pozycję.
Goodyear EfficientGrip Performance
Model EfficientGrip Performance w rozmiarze 185/60 R14H okazał się bezkonkurencyjny w testach na suchej nawierzchni, zaś na podłożu mokrym wypadł nieznacznie gorzej od opony Continentala. Na tle pozostałych testowanych opon uzyskał bardzo zbliżone oceny za efektywność paliwową i odporność na zużycie, które nie okazały się jego najmocniejszymi stronami.
Nokian Line
Nokian to marka, której opony zimowe cieszą się dużą popularnością w naszym kraju. Wyniki najnowszych testów ADAC potwierdzają jednak, że Nokian również będzie dobrym wyborem na lato. Model Line pod względem zachowania na nawierzchni suchej i mokrej wypadł nieznacznie gorzej w porównaniu z dwiema czołowymi oponami testu, natomiast zdecydowanie pokonał je w kategorii odporności na zużycie, dzięki czemu wywalczył trzecią pozycję.
Najlepsze opony letnie w rozmiarze 205/55 R16V wg ADAC
Michelin Primacy 3
W teście opon letnich w rozmiarze 205/55 R16V najlepiej wypadł model Primacy 3 od Michelina. Pomimo przeciętnych właściwości na nawierzchni mokrej, pierwsze miejsce osiągnął dzięki połączeniu najlepszych parametrów w teście na nawierzchni suchej z wyjątkowo wysoką odpornością na zużycie.
Goodyear EfficientGrip
Performance EfficientGrip Performance w teście 205/55 R16V potwierdził swoje świetne właściwości. Zyskał jedną z najwyższych not za zachowanie na mokrej nawierzchni, zaś na suchej tylko nieznacznie ustąpił pierwszemu Michelinowi i trzeciemu Continentalowi. Wyniki testów dowodzą, że EfficientGrip Performance niezależnie od rozmiaru zapewni zrównoważone parametry na suchym oraz mokrym asfalcie.
Continental ContiPremiumContact 5
Trzecia pozycja ContiPremiumContact 5 w teście 205/55 R16V to wynik nieco niższych ocen uzyskanych na nawierzchni mokrej. Jednak na suchej ContiPremiumContact 5 potwierdziły, że są nie do pokonania. Zajęłyby 1. lokatę, gdyby nie niższa odporność na zużycie w porównaniu z Primacy 3.
Warto zaznaczyć, że w pewnym zakresie wyniki powyższych testów można odnieść również do „sąsiednich” rozmiarów opon w zakresie +10/-10 mm w przypadku szerokości, a więc dla opon w rozmiarach 175/60 R14 i 195/60 R14 oraz 195/55 R16 i 216/55 R16.
Pamiętajmy, że wyniki testów to tylko jedno z kryteriów, które powinniśmy brać pod uwagę podczas doboru opon. Warto sprawdzić, czy dany rozmiar opony (wraz z indeksami prędkości i nośności) posiada homologację od producenta auta, do którego ma być przeznaczona. W razie wątpliwości zawsze możemy skorzystać z wiedzy profesjonalnych doradców klienta, którzy pomogą nam dobrać najlepsze opony do naszego stylu jazdy i samochodu.
Źródłó: Motointegrator
Najnowsze
-
Już nie za 50 km/h na godzinę. Przez nowe przepisy prawo jazdy stracisz znacznie szybciej
Nie tylko rządzący w Polsce coraz bardziej biorą się za piratów drogowych. Również w strukturach unijnych panuje przekonanie, że kierowcy powinni być coraz surowiej karani i wyrazem tego, jest niedawno przyjęta nowelizacja, która pozwoli odbierać prawa jazdy znacznie większej grupie kierowców. -
Czy można nagrywać policjanta podczas interwencji? Sąd właśnie wydał wyrok
-
Prawo jazdy kategorii B to przepustka nie tylko do samochodów. Nawet nie wiesz, co możesz prowadzić
-
Aktywiści Ostatniego Pokolenia pod lupą prokuratury. Policja pokazała twarde dowody
-
Mandat za zbyt wolną jazdę to nie mit. Nie chodzi tylko o znak C-14
Zostaw komentarz: