Ruszyła produkcja „polskiej” Astry
Po wielu miesiącach przygotowań oraz setkach milionów inwestycji ruszyła produkcja Astry V w gliwickim zakładzie General Motors. Niemiecki producent zebrał już ponad 30 tysięcy zamówień na ten model.
Od kilkunastu godzin z gliwickiej fabryki wyjeżdża już piąta generacja Opla Astry. Polska fabryka będzie zajmować się produkcją na potrzeby światowych rynków. Tutaj również będą produkowane „klony” modelu pod markami Vauxhall, Holden oraz Buick. Brytyjska fabryka w Ellsmere Port zajmie się produkcją modeli przeznaczonych na rynek o ruchu lewostronnym.
Na potrzeby produkcji nowego modelu gliwicka fabryka zwiększyła zatrudnienie o 750 osób. Teraz pracuje tam prawie 4 tys. pracowników w systemie trzyzmianowym. Rocznie z zakładu będzie wyjeżdżać około 130 tys. samochodów, ale fabryka dąży do uzyskania produkcji na poziomie 170 tys. sztuk.
Cała inwestycja w związku z przygotowaniem fabryki do produkcji nowej Astry trwała trzy lata i pochłonęła około 150 mln euro. Powstały trzy dodatkowe hale, zainwestowano w tłocznie i automatyzację spawalni.
Do końca roku gliwicka fabryka wyprodukuje do 30 tysięcy nowy Astr.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: